Jag älskar hösten...

...och jag älskar mitt Hovdala! Så glad för att fåren åkt "hem" från Äspehöjden och att jag och hundarna kan gå där igen!  Mia och jag gick en härlig och frisk promenad där uppe i solskenet. Det blåser alltid lite men man får klä sig där efter. Känns härligt att bara släppa lös fem hundar och kunna slappna av och låta dem springa fritt.


Viist är det härliga maffiga färger nu?


Bara älskar det!


Lite disigt över sjön


En liten vit hund som aldrig kan sitta kvar... 

 





Tees och Vera lekte ihop så fint - Vittra ville dock "Lägga sig i" ibland 




Varje träd på fältet blir som ett stilleben




Den gamla vanliga offerstenen. När vi kommer dit hoppar hundarna upp - de vet vad som gäller ;-)

 

 


Vittra-kvittra under några sekunders stillhet...

 

 


Det var allt för denna gång. Får se om det tar ett par månader till nästa ;-)


Kommentarer
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Tack för idag. Jag återupplever promenaden genom dina fina bilder. Jag hade behövt en sån promenad till just nu känns det som för att rensa igenom allt igen. Men tack o lov finns Äspet kvar imorgon, och det kommer att vara så här vackert ett tag till. Det är som bäst just nu!



Vera hälsar speciellt till Tees.

2009-10-18 @ 17:13:38
Postat av: Lisa

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, vi har saknat dig! Vilket paradis, jag är avis!

2009-10-18 @ 18:01:35
Postat av: Gunilla o Timo

Tack för hjälpen med Tees, det var jätteskönt och vi förstår att du hade lite underhållning när du försökte få henne att posera. Vi njuter av Hovdalabilderna och försöker komma dit snart igen. Tees tackar och niger.

2009-10-18 @ 21:22:57
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vilket härligt höstinlägg... det var verkligen värt att vänta på... känns nästan som om att man var med promenaden.



Ha det fortsatt gott tills vi hörs igen!



Kramizar

2009-10-18 @ 21:28:52
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Ia & tjejerna

Helt underbart, letade efter dessa höst motiv när jag ute och körde bil i tors--lördag. Men hösten var regnig, blåsig,snöig.

2009-10-19 @ 19:04:26
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Var bara tvungen att titta in på de underbara bilderna idag igen och njuta i fulla drag :-)

2009-10-19 @ 20:26:38
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja hösten är bäst! Du är en gudabenådad fotograf.

2009-10-20 @ 09:46:43
Postat av: Kia

Älskar också hösten.Stranden efter 1 september är min avkoppling från allt!

2009-10-21 @ 10:04:08
Postat av: Karen å Singel

Håller helt med dig, hösten är bäst och helt underbar! Vilka härliga bilder du har tagit, jag fotar också nu, färgerna är ju fantastiska :o)



Hälsningar Karen

2009-10-22 @ 10:19:17
URL: http://lisager.blogspot.com
Postat av: Lena och Grappa

Om hösten alltid hade sett ut som på de vackra bilderna så hade jag också tyckt att hösten varit fantastisk. Men efter två dagar i skogen med en dyngsur lerig hund så är jag inte så säker på att jag tycker att hösten är så angemän. Tur man har egen tvättmaskin och torktumlare. Grappa börjar faktiskt gilla att åka karusell i tumlaren.

2009-10-28 @ 08:35:55
Postat av: Ingela

vilka bilder du tagit de är helt fantastiska.



Kram på dig

2009-11-10 @ 23:30:23
Postat av: Tees med matte och husse

Grattis på födelsedagen, nu far vi alla fem ut till Hovdala så slipper du gå promenad med dem och som present lämnar vi Tees hos dig, men bara till låns, vi hämtar henne i kväll.



Kram Tees med följe

2009-12-04 @ 09:56:42

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0