Mefjärd - ett paradis

Tisdag  till fredag har jag, Mia, Shiva, Vittra, Viggo och Vera tillbringat i Stockholms skärgård - närmare bestämt på Mefjärd. Min systers familj har en gudomlig tomt på norra udden och ett gäng stugor. Mia fick låna "storstugan" och jag fick låna Gretas stuga (min systers svärmors). Fyrbenta som tvåbenta har fått välbehövlig semester och fullservice i form av utsökt mat & dryck och en helt bedårande natur. Låter bilderna tala för sig själva....




Mia trodde inte på mig när jag pekade ut var hon skulle bo från båten. "Så nära vattnet"? sa hon. Sussis nya utedass lyser blått ovanför "Mias stuga" med de nymålade dörrarna. Det blir en häftig utsikt från det nya dasset oxå.


Vy från Suzans (och familjens) trädäck




Svante med en av sina fyra favoriter...men det lutar nog åt att Vera var mysigast.


"Mias stuga" från ovan


Hannah och Vittra


Viggo ligger och myser


Mia med välkomstchampagnen


Härlig bild på Mia & familj



För att inte släkten och hundlösa vänner skall bli för proppade med hundar och natur kommer jag göra ett inlägg bara med hundar och skärgård senare.

Vädret var stundtals lite bistert så det fick bli några måltider inomhus












Det är härliga kvällar i skärgården. "Min stuga" har en praktisk liten veranda som vi hade till "hundtork" på kvällarna och som avlastning vid måltider uppe på däcket. Vera och Vittra visade dock flera gånger att det lätt gick att ta sig ur den lilla verandan.

Det blev bättre väder andra dagen och till och med Mia badade till slut ;-)


Mia på spaning


Svante i tankar


Ännu en god  måltid




Troligen inför badet - hon ser inte stelfrusen ut - än...


Hannah på klippan


Svens uppmärksamma publik


Så här såg man Vittra mest hela tiden....hoppandes från klipphäll till klipphäll... Var Shiva var behöver jag väl knappt påpeka?


Storstugan


En trött och nöjd Vittra


Hela gänget. De var otroligt snälla och lätta att ha att göra med hela resan!




Shiva ser nöjd ut hon oxå


Viggo njuter han oxå



Mor och dotter


Suzan fixar den goda maten


Svantes rabatter


Hannahs hårtvätt på berget


Mia spanar efter havsörn - och fick se en! Vi såg även en säl - dock inte i luften ;-)




Det blir visst lite  hundar ändå ;-)


Shiva och Vittra kikar ut i bakgrunden

Allt roligt har ett slut - så även denna resa. Fyra dagar och tre nätter i skärgården kan man dock leva på länge. Man får njuta av bilderna i både kamera och huvud resten av året.


Värdparet Sven och Suzan


Mia med bihang


Vårt bagage hem var betydligt mindre och mer komprimerat än på dit vägen - tyvärr hanns det inte med att ta några bilder då.




Hannah och Svante tar lite sista kel med hundarna






Trötta och nöjda på båten hem


Sven var hemma vid bryggan före Vaxholmsbåten hann dit.

Tusen tack för att vi fick dela ert paradis några dagar!

Ytterligare ett inslag kommer inom några dagar - då med mest hundar och klippor - men även från Svens och min handlingsrunda i Vargvik på Ornö.

Kommentarer
Postat av: Ia & tjejerna

Vad vackert och vilken underbar utsikt. Jag tycker att nästa år kan vi ha en SD träff där, så kanske min avundsjuka minskar lite.



Säl det var inte Shiva ni såg.;)

2009-07-26 @ 08:41:38
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja, hade inte Shiva stått på land då så hade vi nog inte trott på att det var en säl :-) Men den sökte väl sin kompis!

2009-07-26 @ 15:59:59
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Grisöron light... japp, det är varianten som är snällare mot känsligare magar... men verkar lika populära bland de 4-benta.

2009-07-26 @ 18:16:09
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lena och G & G

Vilket paradis har ni varit i!!!!

Finns det något mer avkopplande för själen än en stuga vid vattnet? Så skulle jag kunna tänka mig att bo permanent.



2009-07-26 @ 18:53:29
Postat av: Ingela

Så underbart mysigt ni haft det man blir lite avis på den naturen.

Jag tycker att vi tar hela spader meitas utmaningen där till nästa år =)

2009-07-27 @ 00:10:22
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hellu! :)

SNÄLLA ta bort bilderna på mig! ser vidrig ut :O

annars var det väldigt fina bilder :)

2009-07-28 @ 22:44:20
Postat av: Cissi

Helt underbara bilder!! Håller med Ia att det är DÄR nästa års träff ska vara...i dagarna tre....

2009-07-30 @ 23:37:31

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0