Lite blandat..

Först vill jag utnämna Shiva till Sveriges vekaste hund. *ler* Hon ger efter för allt och alla. Nu även för Milton. Vilket han ibland utnyttjar...  Här kommer en liten bildserie som visar detta:


Lite mysigt att röra vid henne.....


Undras om det går att putta lite på henne.....?


Nu fick jag ju fart på henne - det var ju busenkelt! ;-)


*he he*


Vadå? Var inte det schysst säger du?!?!?!

Sen har jag även lyckats få Vittra på bild. Hon gillade ju jättemycket när vi hade Animal Planet. Då satt hon som klistrad vid TV:n. Men nu har vi ju inte sådana kanaler längre. Men hon gillar även Dog Whisperer - dvs Cesar Millan. Eller så är det kanske hundarna som hon gillar att titta på? Här är iaf bildbevis på det! (man kan ju hoppas att hon lär sig något...*blink*)


Vittra på TV-pallen. Hon blev två år igår! (som matte glömde...)

Även katten visar visst intresse för Millan från sin Tv-fåtölj.



Döm om min förvåning när jag måndagen efter nyår skulle ut och hämta posten! Jag hade ingen brevlåda längre! När jag tänkte efter så hade jag iofs hittat post på bänken på farstubron redan på fredagen men funderade inte så mycket över det. Trodde kanske mina föräldrar varit där och lagt upp den när jag inte varit hemma eller nåt. Men nu förstår jag ju att brevbäraren inte visste var han skulle göra av den.



Visst vet man att det ibland sprängs sönder lite brevlådor vid nyår men att de tar den med sig?!?!? Nu har jag fått låna en begagnad tills jag hittar en jag vill ha.

Igår (lördag) var jag hemma hos Cissi och Zorro och tränade tillsammans med henne, Mia, Ingela och Johan. Vi var hemma på Cissis och Zorros hemmamarker. Såå vackert de bor. En gammal gård med massor av stenlängor och vackra småhus runt om. Och marken var även den jättevacker. Det var kallt men om man höll sig igång så gick det att hålla värmen. Mia och Ingela var varma och goa i deras nya gummistövlar ;-)




Kolla den vackra gården i bakgrunden!


Viggos snygga avlämning



Ronja fokuserad och startberedd

Jag tog inte så många bilder ute - men det gjorde Ingela! Hon fyllde kameran med nästan fem hundra bilder och lovade att några skulle landa här när hon gått igenom dem. Så det blir kanske lite uppdatering av dem sen. Vi tränade både med vilt och med dummies, markeringar och sök och även lite dirigering och stoppsignal. Vittra hade legat av sig så hon uppfattade först stoppsignalen som närsökssignal. Men det får vi putsa till igen.

När vi var som kallast - och hungrigast - så bröt vi upp och gick in i "stugvärmen" Eller det går nästan inte att säga här. Det var en så stor och vacker gård att vi blev rent hänförda. Shiva och Vittra har genast lagt in en protest mot vårt boende och vill bo så som Zorro gör! Framförallt vill de ha lika vacker hundplats att ligga på.



Zorro tyckte dock inte det var något särskilt med den platsen och ville hellre vara runt matte när hon lagade mat. Å vilken mat sen! Vi åt tills vi storknade. Jag var glad att jag slapp köra hem för jag kunde svårligen röra mig.



Sen skulle Mia dela med sig till Cissi alla hundaktiviteter som händer i vår. Hon hade tagit med sig sin lilla fickalmanacka just för detta tillfället....



Inte förrän vi påpekade att den var en aning stor för att bära med sig insåg även Mia det roliga i det hela. Dessutom var den full med bilder - med gamla hus i Sösdala ;-)



Avslutar med en Lindström:


Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Tänk att lille skygge Milton nu har blivit husets herre! Härliga välillustrerande bilder på både det ena och det andra.



Lusfräckt att sno brevlådan med sig... du får väl gå lite rundor och se om du kan hitta den någonstans.



Ååh, så fint Cissi & Zorro med familj bor... ja det är lätt att drömma. Trevlig träning och trevlig inomhussamvaro det är viktiga ingredisenser för en lyckad dag. Hoppas att Mia fick fyllt sin "lilla" almanacka med lite mera roligheter framåt vårkanten.



Ha en bra vecka!







2009-01-18 @ 18:35:51
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Cissi o Zorro

Tack för trevligt sällskap!! Som alltid....Får ta fler träningstillfällen..utan jägare i skogen..så vi kan, nej hundarna, kan plumsa i dammen...

2009-01-18 @ 23:05:08
Postat av: Ingela

Vilken tuffing lille Milton har blivit från att ha gömt sig på ovanvåningen till att bestämma i huset det är coolot det!!!!



Visst hade vi en härlig dag hos Cissi med båda kanon träning och super god mat och massor av skratt som alltid när MIA MARIA är med och Knular till det!!!!!



Kameran (hur fasen stavar man till kamera med eller utan e???) är en sony 200 det är det enda jag vet nu men kan ta reda på mer när jag inte är på jobbet "ler"

Hoppas vi kan ses snart igen.

2009-01-19 @ 09:10:43
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Ingela

Glömde ju skriva att jag blev så full i skratt när jag läste om din brevlåda......köpte du den modellen med fötter på???? den blir ju magisk sådär till årsskiftet och går iväg =)

2009-01-19 @ 09:12:17
Postat av: Anonym

Först vill jag säga att Milton är för söt. Vilken cool kille han är!



Sedan vill jag ju tacka för att du satt in ett sådant fint kort på mig, där gör jag ju mig bra på det kortet! NOT!

2009-01-19 @ 15:20:31
Postat av: Mia

Det var jag som skrev det ovan, om du inte förstod det...

2009-01-19 @ 17:37:44
Postat av: Mia o Viggo

Glömde ju att gratulera Vittra på 2-årsdagen!! Eller var det 1-årsdagen ;-)



Grattis grattis bruna fina Vittra!!

2009-01-19 @ 21:13:16
Postat av: Helene & Wallander

Fyller Vittra år idag? Då vill vi oxå gratta. Puss på dig tjejen!

2009-01-19 @ 22:43:26
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: ia & Kelly

Ett försenat Jätte grattis till Vittra på hennes 2-årsdag.

Önskar Ia,Kelly



Milton du måste var snäll mot Shiva. Men jag måste medge att du är en smart kisse katt. Jag förredra oxå upp värmde sitt/ligg platser.(ia)

2009-01-20 @ 11:59:06
Postat av: Cissi o Zorro

Vill ju oxå säga Grattis Grattis i efterskott!!

Ses snart!!!Hoppas vi!!

2009-01-20 @ 22:04:30
Postat av: Ingela

Grattis från alla oss i Sibbarp oxå!!!!! Hurra Hurra för Vittra på hennes födelsedag.

2009-01-21 @ 09:59:27

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0