Hammarmölledamm - igen!

Mia ringde och lockade mig med en promenad runt Hammarmölledamm. Det kan man ju inte säga nej till. Vi tog fika med oss för en gångs skull och jag tog även mina stavar med mig - vis av erfarenheten för ett år sedan när vi skulle upp där i den branta delen med lite pudersnö och löv som rullade ner för slänten. Det har ju byggts lite nya spångar och broar där men en passage är ju fortfarande lite hisnande och á la naturell.

Vi parkerade vid Biblioteksruinen som vanligt och jag tog några kort innan Mia och Viggo kom.




Visst är den ståtlig där den står?


Sen kom Mia och Viggo och vi började vår vandring. Vi gick ett lite nytt håll så det blev en halv ny runda. Lika vacker denna delen.
















Mia lyckades även få mig på kort!


Vi mötte ovanligt mycket folk i skogen idag. Bland annat en man med två Grönendal - i koppel. Tänk så trist att gå i så vacker natur och inte kunna släppa hundarna! Kan ju inte vara mkt till hundliv. Vi kopplade givetvis upp hundarna så de kunde passera men de morrade lite åt oss ändå.

Vittra har blivit lite knäpp för hon tror att när jag kopplar henne så skall jag kasta något till henne. Hon blev alldeles tokig de gånger vi mötte någon och hon stod och pep och skrek och tittade mot vattnet för att inte missa när det skulle falla något i det. Snacka om att jag lärt in något fel! ;-)

Tyvärr blev det inte mycket bra bilder från den vackraste sidan på dammen för när jag bytte batteri så måste jag kladdat på linsen - eller så kom någon hundtunga ivägen. Det blev kladdiga bilder som inte ser bra ut. Två kan jag inte låta bli att visa ändå.





Vi tog vår fika när vi "landat" på lite mer fast mark och det smakade så himla gott med varm choklad på årets första pic-nic.

Jag är så glad för att bo så nära vacker natur när man skall rasta hundarna!

Dagens Lindström:

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Det känns nästan som om man är med er på turen när man rullar nedåt i bildsekvensen och ser alla underbara bilder... idag gav dom/du mig t o m lite vårkänsla när du skrev årets första pic-nic och när jag ser de båda våta tjejerna.



Ha en fortsatt bra helg!



Ps. Ingen bil tillbaka ännu... men kanske kanske i veckan som kommer.

2009-01-31 @ 20:00:58
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: kia

Får jag sno en bild från din blogg

Kia

2009-02-11 @ 08:53:55

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0