FM och äppelfabriken

Ja, nu har det varit dåligt med uppdateringar. Shiva har ätit penicillin i 14 dagar och är pigg igen. Troligen har hon inte varit så dämpad av borrelian heller utan mer av sin skendräktighet. Den försvinner alltid över en natt (och varar två sköna månader *ler*) men i torsdags var Shivas vanligt "galna" blick tillbaka. "När är jag här igen!" sa hon. Men skönt att se henne pigg igen. Jobbigast just nu är att hon slickar upp två sår på sina hasor hela tiden. Jag har lagt förband nu i över en veckan men det vill inte läka. Nu kör jag med krage och att det får lufta istället och det blir bättre. Men idag när jag skulle iväg och träna med Vittra så la jag förband istället - vilka var av tuggade när jag kom hem :-( Nu är det krage jämt som gäller!

Vittra var pigg på träningen - nåja - pigg är väl en underdrift. Hon var het som ett lysrör och var överlycklig för att vilan var över. Hon är nog frisk för det var nog bara lite dålig kondis som gjorde att hon "tom-sprang" mellan varven. Hon slängde inte sig i backen iaf. Bilder från träningen idag får vänta tills nästa inlägg.


FM
Här kommer några bilder från Pia Sandells grillfest  på fredan innan FM:et och jag måste säga att jag är impad av hur hon bor och Texas kan bara skatta sig lycklig. En härlig kväll med ett härligt gäng.


Hennes härliga grill/uteplats


Johan står och förklarar kvällens problem




Fia i tankar


En nyfiken Meitas hund


En liten Lotta-plotta slickar sig om munnen och vill ha Tonies mat


Lotta-plotta vill ha egen stol




Mia vill inte vara med på bild...


Lotta i "mammas" famn




Strax innan supén på lördagen






Äppelfabriken
Igår öppnade äppelfabriken igen - den har ju varit nerlagd ett år ungefär. ;-) Men eftersom min käre fader äter äppelmos med havregrynsgröt om morgnarna - och jag har tre stora äppelträd - så känns det bra att kunna ta rätt på lite av äpplena och göra lite mos till honom. Av det vi gjorde i fjol har jag en hel del kvar och ändå har jag gett bort mycket till honom. Så nu var allt tänkt till honom. 30 liter mos gjorde vi av tre äppelsorter och använde mindre än ett kilo socker till allt. Rena hälsomoset alltså! Ekologiskt oxå ;-)





Min äldsta arbetskraft - svårt att rekrytera undomar...


"Farbriksmaskinen" har 40 år på nacken!


Lunchpaus i fabriken




Fick även bli kaffepaus


Ena gamlingen sov även middag...


Inte behöver jag klippa gräsmattan?!?!?!






Undrar vad Miljökontoret skulle säga med så mkt hundar i fabriken




Pappa tyckte att det blev mest vilobilder på honom i fjol så här är några actionbilder...



Som sagt 30 liter mos ska han väl klara sig på fram till jul ;-)

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag vill ta anställning i äppelfabriken! Mysigare arbetsplats får man ju leta efter. Jag tar med mig mina två hjälpredor.

2009-08-24 @ 19:43:26
Postat av: Anonym

Ja är det inte det ena så är det det andra... hoppas såren snart blir läkta. Men härligt att båda tjejerna nu är att kännas igen.



Det ser så härligt ut i äppelfabriken, snacka om teamwork :-) Förstår att din pappa behövde en vilopaus.



Ha det bra & kram på er alla!

2009-08-24 @ 22:09:30
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Så försvann då namnet ovan igen... tänk att man alltid upptäcker det precis när man lagt tassen på knappen

2009-08-24 @ 22:11:15
Postat av: Nettan...

Jag saknar dina fina bilder och reportage !



Ha det bra

Nettan...

2009-10-07 @ 09:12:00

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0