Helgen som gått.

Mycket av helgen har givetvis kretsat runt vår lille nya familjemedlem. Jag har inte tittat en minut på TV, så har det hänt något i världen så har jag missat det. Men jag har trots det hunnit med även en del annat än bara katteri. I lördags var mina föräldrar här och pappa hjälpte mig med det sista i min nya rosenspaljé. Dels att kapa min armeringsmatta till lagom storlek då jag inte är riktigt bekväm med min vinkelslip och dels att bära den på plats. Mamma klippte min gräsmatta under tiden. *skäms* Som tack för hjälpen bjöd jag dem på middag, rökt kyckling sås och potatis plus massa tillbehör. Det var faktiskt fantastiskt gott om jag får säga det själv. Kycklingen var dessutom stor som en mindre kalkon så vi fortsatte på den på söndagen och jag har fortfarande en hel del kvar! På en! kyckling.


På lördagskvällen blev det bara katt. Den lilla gossen (fortfarande odöpt) har verkligen tuffat till sig nu. På kvällarna och nätterna så tar han hela ovanvåningen i besittning och hoppar rundor så man tror han har eld i baken. Han är en riktig goding. Kameran går varm ;-)



Klas-klättermus kanske?

"Bor du oxå här? Har du fått något namn?"



Tittut!







Söndag är det ju hundträning. Men denna gång hade jag bestämt mig för att ta båda med och att båda skulle endast vara passiva. Jag ville inte lämna Vittra hemma själv med katten och Shiva skulle inte få göra något då jag måste ta itu med hennes pip. Men det var nog inte rätt sätt detta. *ler* De hetsar ju upp varandra och det blir ohanterligt. Shiva hörs iofs inte då Vittra överröstar henne ljudligt. Henne vågar jag ju inte ha själv i bilen så det fick vara båda i bilen istället efter ett tag. Flera andra sa att de inte tyckte pipandet var så farligt men jag klarar inte av att höra på det. Men jag tror nog att passiviteten i bilen är inte helt fel den heller. De fick komma ut när vi fikade och gå lite korta rundor istället. Men ingen apportering alls.


Det var roligt att höra om allas framgångar och vi hade ju inte mindre än tre 1:e pristagare på jakt på träningen sedan sist och även tre 2:a pris. Snacka om att vi är meritjägarna! Mia och Wilmer kunde inte komma i går då de var iväg på lydnadstävling och de fick sin tredje 1:a och är numera LPI ! Vilka entusiaster. Nu duggar tårtorna tätt! :-) Det verkar vara kutym att bjuda på tårta i denna gruppen när man lyckats ta en etta! Tur att Shiva tänkte på mattes skrala ekonomi denna månaden och pep till en extra gång i Lärkesholm ;-)


Det blir ingen större beskrivning av själva träningsmomenten idag men väl några bilder från dagen! Även på smörgåstårtan som Sixten och Scilla hade använt hela lördagen till att knåpa ihop.


Magdalena och Jissa som tog en 1:a förra helgen






En stilstudie på Mia och Charlie




Gossarna gul (dvs Olli och Charlie)


Fia och Sixten som oxå tagit en 1:a och dessutom fått hp!









Glad Annalena som fått upp Scilla till elitklass nu! Helt fantastiskt.
Dessutom med ett provbäst förrförra helgen








Den otroligt vackra och fantastiskt goda smörgåstårta som Sixten och Scilla bakat.
De kan mer än apportera minsann!







Vi fick inte jobba och knappt ens smaka...:-(


Olli som hedersgäst vid bordet


Denna biten måste ju vara min, tänker Scilla





Efter fikan så tog jag mina hundar på en mycket liten promenad innan de skulle in i bilen igen. MEN så snabbt och enkelt blev det inte. De hittade det värsta gyttjehålet jag någonsin sett! Vittra var mer svart än brun i ansiktet som om hon varit på en bättre skönhetssalong och fått lermask. Som "belöning" fick de givetvis simma en runda i Hjärtasjön innan jag ville ta in dem i bilen. Sen gick jag och tittade på de andra när de tränade andra rundan. Rätt trevligt att bara kolla andra som tränar och nyttigt för hundarna att inte få göra något ibland. Glad för att jag lyckades stå fast i beslutet att de inte skulle få jobba. Glad även för att Vittra inte ätit upp bilen eller något annat dumt men det funkar ju oftast bra när hon får vara med Shiva.



Gyttjemask á la Vittra


Spa-damerna

Avslutas med ett njutningsfullt bad


Normalt efter söndagsträningen så brukar det vara "vilodag" resten av söndagen men icke denna dag. Jag hade bestämt med mamma och pappa att vi skulle göra äppelmos av lite av mina äpplen och vi fick till en rätt bra organisation till slut. Den plockades, klyftades, koktes, passerades och koktes igen, äpplen i långa banor. Tror vi gjorde vid ca femtio liter äpplen. Å det syns inte ens på trädet. Någon som vill ha äpplen?


Full action i äppelmosfabriken


Visst får djur vara inne i matfabriker?


Vissa anställda tog fler raster än andra...


Visst...?


En del mos fick vi ihop iaf


Tröttsamt att göra äppelmos?



Vi stod ute på min altan för att slippa få kladdet inomhus och det var rätt trevligt att stå där och greja. Hundarna tog alla äppelklyftor som råkade trilla ner - fast hela trädgården är full av äpplen. När mörkret föll var både hundar och människor trötta. Jag gick nästan och la mig direkt för att katten skulle kunna få sällskap ett par timmar innan jag somnade. Om några dagar hoppas jag att han vågar sig ner från ovanvåningen så jag slipper hålla honom sällskap där uppe. Men vi tar det i hans egen takt. Detta var allt för denna gången i äppelmosfabriken!

Dagens Lindström:


Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Jag tycker att lillkillen börjat tuffa till sig rejält bara på dessa få dagar. Han är så söt, jag sitter och småler hela tiden när jag tittar på bilderna.



Ni gör verkligen själ för träningsgruppens namn och så klart måste allas framgångar firas med mycket gottigottgott.



Bra val av tjejerna dina, dvs att ta ett gratis gyttjebad istället för att lägga dyra pengar på en spa-weekend!



2008-09-22 @ 22:16:20
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Ia & Kelly

Hej du lille söte kisse utan namn. Vi väntar på att du ska bli döpt.

Smörgåstårtan så mycket god ut och jag älskar äppelmos. Nu ska jag gå och äta för jag blev så väldigt hungrig av att läsa dagens inlägg.

2008-09-23 @ 17:23:03
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Lisa

Han är bedårande! Jag har visst också en flatte som är intresserad av opera, hon var inte helt lugn på helgens andjakt, om man säger så.

2008-09-23 @ 21:32:45
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: cattis

vilken snygging du fått hem! ja varför inte "klas"?

saknar oxå att ha katt,men det blev ju en flatte till istället.och det ångras inte!

ha det gott/ kram cattis

2008-09-23 @ 22:10:42

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0