Första natten och morgonen

Det är ju en liten blyg och försiktig kille jag har skaffat. Han ligger helst i sin transportbur och jag låter honom bli där han känner sig trygg. Tids nog får han utforska huset och alla dess perfekta kattgömställen och korgar. Han blev introducerad för hundarna direkt (men liggandes i buren). Hundarna fick nosa på buren och Shiva blev rätt exalterad och ville in och pussa honom och Vittra såg lite konfunderad ut.


Spännande

Lite blyg

Men efter en halvtimme eller så fick han upp på ovanvåningen och kolla in sin låda och var mat och vatten fanns. Sen fick han ligga i sin bur på min säng med dörren öppen men jag tror knappt att han var ute något.

Ett par gånger fick jag bära bort honom till lådan men han ville inte göra något. Men natten var lugn - ungefär fram till halv tre. Då skulle han busa med sina nya leksaker och framförallt var det roligt att leka med sin fjäderplym som hade en inbygd skallra ;-) Men det var härligt att höra honom även om han väckte mig. Leker man så vantrivs man ju inte så mycket. Han passade även på att gå på lådan och göra både det ena och det andra.










I morse blev det massa lek med pinnen med fjädrarna i nästan en timme. Sen blev han ju hungrig och fick frukost på sängen bokstavligen. Har redan fått höra att jag skämmer bort honom. Men det är ju därför man skaffar katt. För att skämma bort. Han gillar fortfarande inte riktigt att jag tar i honom och vill hellre bita lite i mina händer än att bli kelad av dem. Men det kommer nog.





Tog lite kort på föräldrarna igår när jag hämtade hem honom. Mamman är ju en ren Birma och pappan sägs vara en blandning mellan Perser och Cornish Rex. Jag tycker som tur är inte att han är lik varken det ena eller det andra. Han har dessutom samma färger som mamman och det är väl därför som alla ungarna oxå fick de mjuka brun-beiga färgerna tillsammans med de ljuvligt blå ögonen.

Mamman i kattgården


Mamma Birma


Pappa blandis





Dagens Lindström:


Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Ååh, så söt han är er lilla nya familjemedlem. Han kommer att få det superbra hos er tjejer och lär nog inte dröja så värst länge innan han vågar sig ut ur den trygga buren.



Lycka till!



Sedan hoppas jag på många täta rapporteringar.

2008-09-20 @ 16:10:11
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Ingela

så underbart go han é, lycka till med honom.

Namn?? Har du kommit på något bra inu?

2008-09-20 @ 16:53:43
Postat av: Lisa

Massor av mys önskar vi er! Min Estrella är 16 år, en riktig livsnjutare.

2008-09-20 @ 20:44:57
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0