Kolmårdenvargarna och bloggpaus

Fick filmen idag på mig och vargarna men den är inte i redigerbar form så det blir inga bilder idag. Men lite frågor har det ju blivit om vargbesöken. Det var på Kolmården strax utanför Norrköping som vi hälsade på vargarna. I grupper om max femton personer kan man boka in besök där. Alla dagar på sommaren men bara på helgerna den här årstiden. En och en halv timme  kostade 700 kronor per person. Den första halvtimmen var lite information och sånt (och avklädningen *ler*) men en hel timme tillbringades inne hos vargarna i hägnet. Skall ni dit så kan jag rekommendera att gå in till "huliganerna" dvs de unga vargarna. Det finns nog minst två grupper vargar och de unga tror jag är mest vilda och därigenom roligast. Jag kan oxå rekommendera att när de lugnat ner sig lite (efter ca tio minuter) att gå lite vid sidan om gruppen om ni vill ha mycket närkontakt. De blir helt klart mest nyfikna på dem som inte står mitt i klungan. Tryck på länken så tror jag ni kommer till Kolmårdens hemsida.
Boka vargbesök 

Jag kommer sätta in någon bild på mig med riktigt goa  vargpussar när det är möjligt - men sen kommer jag nog hålla bloggandet på en rätt låg nivå ett tag. Jag får återvända när den riktiga lusten infinner sig igen. Eller om något spektakulärt inträffar som jag bara måste berätta om.  *ler* Jag kommer troligen kika in på era andras bloggar även i fortsättningen men kanske inte lika frekvent som jag har gjort tidigare.


Så - God Jul och allt det där redan nu ;-) Må så gott alla!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en skön "semester"!

2008-11-20 @ 08:55:51
Postat av: Mia

Jag kommer att sakna din blogg Carina! Men jag kan rekommendera en paus i bloggandet, för tusan vad kul det är att blogga nu efter mitt lilla uppehåll!

2008-11-20 @ 16:55:22
Postat av: Helene & Wallander

Det är rätt Carina... man skall göra det som känns rätt för en. Så klart kommer även jag att sakna ditt bloggande... men den som väntar på något väntar aldrig för länge :-)



Må så gott tills vi hörs igen!

2008-11-20 @ 22:23:01
URL: http://wallander.blogg.se/

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0