Äntligen söndagsträning!

Igår var det då äntligen söndagsträning igen. Känns som en hel evighets sedan. Vi var inte så mycket folk, bara Ingegerd och Olli, Barbro och Julia, Fia och Sixten och jag och Shiva. Så det var inte mycket väntetider och vi fick mycket gjort. Vi började med markeringar, enkla eller dubbla efter behag. Shiva hade lite problem med den som kom nära en hasselbuske både som enkelmarkering och som dubbel. Vet inte om det var för att hon hade en liten "gräsrugge" framför sig eller varför den var så svår att markera. Den andra som kom över ett stengärde vållade inga problem.

Sen la vi ut ett sök på ett kalhygge med några enstaka träd kvar i. Lite svårt att gå omkring i "brötet" som låg kvar och jag fick nästan lite träningsvärk i mina lår efter som det var lite tung-gått. Men hundarna hade inga problem med det. De flyger ju över riset utan problem. Tyckte alla hundarna var fokuserade och arbetsvilliga. Kul att se Barbro och Julia som har hittat en mycket bättre kontakt än i våras.

Nästa övning var närsök. Vi la ut fem minidummiesar i en lite ormbunkebacke och kollade hur bra närsökssignalen satt. Hunden skulle i första omgången sitta i mitten för att se om nosen gick i backen med det samma. Shiva blev helt förvirrad och tycktes inte förstå någonting. Hon har iofs aldrig gillat när matte lägger sig i hennes jobb - helt onödigt enl Shiva. De andra skötte sig bättre och kunde skickas till området andra omgången.  Innan vi gick till detta moment kastade Ingegerd ut vars en dummy till hundarna över ett stengärde till en dirigering senare. Men fika först sa Olli!

På fikat kom jag på att jag inte tagit några kort alls och tog några snabba kort. MEN - tror att jag låter bli att publicera dem. Tjejerna har bjudit höga mutor för att inte visa dem offentligt ;-) I går var jag verkligen ingen vidare fotograf! :-)

Efter fikan skulle vi ta våra utlagda apporter som dirigering eller som linjetag. Sixten och Olli tog ju den på först ett linjetag som de blev stoppade på och sen riktade vänster. Men Shiva och Julia fick ta dem på ett rakt linjetag istället. Gick bra för alla. Sen kom en brun söt liten flattevalp på besök som visade sig vara nära släkt med Vittra. En liten Zombie-son. Han var från kennel Lopplådans och hans pappa är halvbror med Vittra. Valpens farmor är alltså Vittras mamma. Kul att se släkten! Han var givetvis bedårande söt! Ägarinnan hade tidigare haft en brun hane från Meitas och hon kände igen mig från Meitas 25 års träff i fjol. Valpisen - tror han hette Harry - fick apportera Fias minidummiesar och gjorde det med den äran.










Sen var det hemfärd till Vittra och sen vidare till farsdagsfirande. Mamma "firade" med att ligga på sjukhus men mår mycket bättre idag. Hon får nog komma hem i morgon. Tror kanske att det var Zorro Zaffrans matte Cissi som körde in henne i ambulansen? Mamma och pappa bloggar ju oxå och nu för tiden är ju släkten bortskämda att dela allt i deras vardag. Mammas syster hade till och med frågat pappa om han tog kort på ambulansen till deras blogg... :-) Men det hade han ju givetvis inte *ler*

I helgen skall jag ääääntligen till Kolmården för att pussa på lite vargar. Har längtat dit i flera år men i helgen skall det äntligen bli av! Hoppas på massor av fina bilder och filmer därifrån. Skall givetvis visa dem i bloggen så småningom. Sen efter det tror jag att jag kommer ta en lite längre bloggpaus. Känns lite trögt ibland att skriva och det är ju inte meningen. Vi får se hur länge det varar.

Idag blir det ingen Lindström utan en annan kul bild som kom häromdagen. Måste vara en släkting till Lindström som jobbar på Burgerking?


Kommentarer
Postat av: Ia & Kelly

Skulle oxå vilja åkta till kolmåden och vargarna. Men jag för nöja mig med att se bilderna där ifrån.

Åhhhhh såååå sött harry är.

2008-11-11 @ 15:33:38
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Ia & Kelly

inte åkta utan åka till......

2008-11-11 @ 15:35:44
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: tina

Mia sa du undra över priset...

jo det är 2 hoffar och 4 katter i nio månader!!!

Roligt med vargarna.

2008-11-11 @ 19:26:48
Postat av: Helene & Wallander

.... och som vanligt hade ni en bra träningssöndag där lille söte bruningen Harry kom och satte "guldkant" på det hela.



Hoppas din mamma kommit hem och mår fortsatt bättre.



Ha det så himlans mysigt på Kolmården!

Kram

2008-11-11 @ 23:01:53
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: cattis

tjena! vad häftigt att du ska till kolmården!

vad söt bruningen e! jag träffade oxå på ett zomby barn i helgen,en brun tik från sort guld.trevlig släkt det där....

ha det gott /cattis o de bruna.

2008-11-12 @ 07:33:16
Postat av: G

Hej! Om intresse finns för ny bloggdesign till din blogg, kika in hos mig, http://babbidesign.blogg.se välkommen!

2008-11-13 @ 14:18:38
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Viggo

Jag vill ha en brun lillasyster eller lillebror. Så söt valp du träffade!



Kommer tjejerna på lördag? Matte har köpt grisöron idag, men säger att det ska vara mitt o tjejernas lördagsgodis.

Jag vet dessutom hon har köttbullar i frysen, kanske kanske hon tar fram dem när vi får fint besök.

2008-11-13 @ 22:34:17
Postat av: Shiva & Vittra

Vi kommer gärna om vi får för din matte! Vi kan ha hur häftigt partaj som helst. Grisöron och köttbullar låter som en fest av rang.

2008-11-14 @ 07:28:49
Postat av: Cissi

Det var inte jag....Men skulle tagit väl hand om henne...Ha det så himla bra på Kolmården...Verkar som tjejerna kommer att ha hur kul som helst...

2008-11-14 @ 22:06:19
Postat av: lotta

Vilken himla liten söt brunis, känns länge sedan cola var så liten...fast det är det ju inte :)våran colas mamma är också från lopplådans!! ;)

2008-11-18 @ 21:26:59
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0