Hammarmölledamm

Igår var Miamaria och jag ute på en kombinerad kvällspromenad och "träna vatten inför WT" träning. Var vi gick någonstans? Kommer ni ihåg dessa bilder?





Jag förberedde mig väl för idag och tog mina gåstavar med mig för att kanske få bättre fäste och känna mig tryggare, men glömde dem kvar i bilen. *ler* Jag tänkte att jag får väl utmana mig själv igen....

Men någon läste nog min blogg då och tog bort snön, sopade bort alla löv på stigen, slog ut vitsippor och bokar, byggde ny bro och nya spångar.... visst är det tur att jag bloggar? ;-) Nu ser det ut så här runt Hammarmölledamm.  Låter bilderna tala för sig själv. Vi hade en underbar kväll!!!

















Den nya bron - den vågade jag mig oxå över


....och den gamla...den gick jag INTE över i vintras!









Vi tränade även vattenmarkeringar och vattendirigeringar i slutet av rundan. Viggo och Vittra satte sina kanon och Shiva gjorde det "nästan" okey. Lilla Vittra kommer upp till mig på stranden, sätter sig vid sidan och lämnar av. I söndags tog jag dem direkt när hon kom upp utan att hon fick sätta sig och det syntes tydligt att hon tyckte jag stal dem för henne. Detta fungerade mycket bättre och hon har inga tendenser alls att skaka sig! Gulletjejen!


Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Vilken skillnad på terrängen nu & då, någon där uppe måste oxå läsa din blogg!



Verkligen härliga bilder.



Kul att träningen inför WT:et oxå framskrider så bra för er.

2008-05-08 @ 23:29:29
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Ja, det är ju jag som har varit uppe och jobbat där hela förra veckan! Jag sa ju att jag skulle lägga cementrör framför dina fötter, men eftersom du skrev att du föredrog spångar och broar så fick jag ju bygga några såna. Det var ett helsike ska du veta att hinna med att veckla upp alla vitsippor, och om du tittade noga såg du kanske att jag inte hann med allihop. Det var också jag som hade gjort kohagen grön, sett till att det var mycket vatten i bäcken - så där så det hoppar och far, du vet - och snott ihop små fågelbon här och där. Hoppas att du såg himlen förresten, för den gjorde jag vacker om kvällen, alldeles skär...

2008-05-11 @ 18:29:08
Postat av: Sara

Ja, det är ju jag som har varit uppe och jobbat där hela förra veckan! Jag sa ju att jag skulle lägga cementrör framför dina fötter, men eftersom du skrev att du föredrog spångar och broar så fick jag ju bygga några såna. Det var ett helsike ska du veta att hinna med att veckla upp alla vitsippor, och om du tittade noga såg du kanske att jag inte hann med allihop. Det var också jag som hade gjort kohagen grön, sett till att det var mycket vatten i bäcken - så där så det hoppar och far, du vet - och snott ihop små fågelbon här och där. Hoppas att du såg himlen förresten, för den gjorde jag vacker om kvällen, alldeles skär...

2008-05-11 @ 18:29:47
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0