Hovdala och lite träning.

Idag gick vi vår runda på Hovdala igen. Det är tusan vad det blåser alltid. *brr* Jag har haft dåligt samvete för lilla Vittra nu när hon har löpt då det inte blivit några ordentliga träningar. Varken i Saxtorp eller i Pärup. Men idag var vi på "hemma-träning" iaf. Efter rundan la jag tre gånger tre linjetag till henne. Gick hur bra som helst. Den tredje, längst bort, var hon osäker på varje gång men när hon kommit en bit så såg hon ju den och fick full fart på sig igen. Inget bytade eller tjuvstartande heller. *glad*

Sen gjorde vi lite klockan-övningar. Höger, vänster och så provade vi även ut-tecknet. Hon fixade det galant oxå. Det var inte så långa avstånd och ut-övningen fanns det bara den apporten att gå på men ändå. Hon fattar att vi skall samarbeta - det märks tydligt! Trodde att löpningen skulle vara över till helgen men hon blöder rätt mycket fortfarande. Så vi får väl avvakta att träffa gossar till i slutet på nästa vecka istället.

Jag har anmält Vittra på en lydnadskurs igen. Den börjar i april och mitt enda mål där är att hon skall kunna gå ett perfekt fot. *ler* Jag har gett kursledaren det i uppdrag - att lära mej att lära Vittra. Å hon antog utmaningen. Vi får väl se hur det går ;-)

Kort från igår då vi faktiskt hann se solen!

image435

Dagens Lindström:

image436


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilken härlig bild på en väldigt tjusig tjej.

2008-03-06 @ 22:05:05
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Maria & Meia

Underbar bild! Va söt hon är. Blir lite avundsjuk när jag hör att du har en hund som förstått det här med samarbete. Ska kanske lämna Meia till dig ett par veckor så Vittra kan berätta hur roligt det är att samarbeta, och så kanske du kan passa på att lära henne fot :)

2008-03-06 @ 23:22:02
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Lena och G & G

Vittra är sannerligen en vacker tös!! Tänk att Grappa ska bli så stor också. Lite svårt att fatta när man ser den lilla fyrakilosguldklimpen här hemma.

2008-03-07 @ 07:59:44
Postat av: Viggo

Vittra - om du vill träffa en gosse tidigare än slutet på veckan så finns jag i ett gult hus inte så långt från dig. Jag vill iallafall mer än gärna träffa dig, det var så längesen nu. Det är inte kul att bära pinnar utan dig!

2008-03-07 @ 13:30:31
Postat av: Kia

Jag känner igen den blicken!!!!!!
Kia

2008-03-07 @ 14:10:15

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0