Äntligen en vanlig söndag....

...sa Shiva i morse. Äntligen var det HON som stod i centrum. Två söndagsträningar har hon ju missat och det märktes lite idag. Hon var taggad och arbetsvillig till tusen. Å det var välbehövligt att hon fick jobba lite. Jag upptäckte idag att hon blivit lite väl rund om magen. Eller över ryggen rättare sagt. Börjar likna en tunna. Det blir till att minska portionerna minsann.

Idag var det nytt i och med att Mia och Viggo kommit med i vår söndagsträningsgrupp "meritjägarna" *fniss*. Ja inte att Mia är med utan vårt namn. Viggo var nog inte så imponerad av gänget - det finns ju bara Shiva i hans värld just nu. Men hon var ju med så det var nog kul ändå. Men jag tror att Mia kände sig välkommen och trivdes i vårt gäng. Å de gjorde ett bra jobb tillsammans både Viggo och Mia.

Vi som tränade idag var Ingegerd och Olli, Fia och Sixten, Magdalena och Jissa, Mia och Wilmer,  Mia och Viggo och jag och Shiva. Cecilia, Christer och Nolte mötte vi precis när vi kom och de hade redan tränat färdigt och skulle iväg på galej sen. Vi började med vanliga enkla markeringar upp mot några sektioner av stengärden och det visade sig snabbt att det inte var så enkelt som det såg ut. Troligen stökade det till sig för att det bytte terräng lite och vi gjorde det lite enklare emellanåt för att de skulle lyckas. Shiva var dock glad när jag kastade markeringarna för då fick hon ju vara "bollkalle" Hon var ju mycket närmare men jag blev ändå förvånad över hur väl hon markerat varenda dummie. Men när hon själv fick en kastad till sig på längre avstånd fick hon oxå jobba ett tag.


Sixten och Fia in action



Olli och Ingegerd


Mia och Viggo jobbar och Mia och Wilmer tränar passivitet


Sen gick vi bort till "Annalenas" hasselbuske och tränade linjetag. Vi la ut ett gäng dummies och skickade från tre olika avstånd. Shiva fick se utläggen alla gånger (och var med ute första utlägget) och satte alla direkt. Vid sista blev jag lite sur på henne då hon gick ut i en båge men hon gick nog bara upp i vind. Men det är svårt att veta om och när man skall stoppa när de går ur linjen. Jag hade dessutom ingen pipa med mig så jag slapp visa att hon inte stannar på stopp ;-). Men jag är jättenöjd med linjetagen idag! Det var varmt hela förmiddagen så vi stod och pausade lite i skuggan mellan arbetsinsatserna. Mia tyckte vi hade en skön och avslappnad stämning i vår träningsgrupp.

Lilla Jissa och Magdalena på linjetaget - härlig mjuk tik


Viggo går på linjetag


Skitsnygg avlämning

Full rulle på Olli


Å Sixten...



Och slutligen Shiva på väg in efter ett linjetag.


Vi "tränade" passivitet i skuggan medan de andra jobbade :-)


Jissa var nog bäst ;-)


Mia i drömmarnas värld? ;-)


Sen bröt vi för fika.

Äntligen kaffe?






Jissas "kompis" som fick följa med

Ny knähund då inte Scilla var med idag


Till och med jag fastnade


Sist men inte minst Olli och Ingegerd


Efter fikat så gick vi ner till sjön och tränade vattenmarkeringar. Jag hade köttbullar med mig så jag fortsatte samma träningsmodell på Shiva som sist och jag fick faktiskt BÅDA dummiesarna i hand idag! Blev så glad. Hoppas det har kommit för att stanna. Om det fungerar nu två tre träningar till skall jag anmäla mig till Lärkesholm. Sen blir det till att träna fotgåendet med Shiva oxå.

Tack för idag alla för en mysig träning igen!

Dagens Lindström:


Kommentarer
Postat av: ingela

Så fint det är där ni tränar kanon mark juh! Super kul att det funkar med avlämningarna vid vattnet jag har korv och det går hem hos Tessie, och klart att du ska anmäla till Lärkesholm ni är ju duktiga så klart att ni ska vara med........

2008-07-13 @ 20:17:31
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia

Jepp, det är klart de ska vara med i Lärkesholm!

Det var kul att få vara med idag! Viggo o jag ser framemot nästa söndag!

2008-07-13 @ 20:33:16
Postat av: Wallander

Förstår att Shiva var glad denna söndag och säkert extra glad för att Viggo oxå kommit med i träningsgänget men undras om ändå inte Viggo & Mia var gladast som har få komma med i ert glada & braiga träningsflitiga gäng. Kul att allt funkade så bra för er oxå. Jag håller med de föregående talarna... Heja heja, kämpa på, klart ni skall till Lärkesholm!

2008-07-13 @ 23:25:03
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Tees

Vilken gullig liten kompis som var med, den hade jag nog tyckt om att leka med.

2008-07-14 @ 10:53:52
Postat av: Sara

Grattis till vattenavlämningarna!!! Härligt att ni verkar ha hittat modellen nu. Klart du ska vara med på Lärkesholm! Hade det inte varit för att jag inte har tränat med vilt på eeeeeeeevigheter så hade banne mig jag också anmält!

2008-07-14 @ 17:46:07
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Vilken tur för Shiva att det ÄNTLIGEN blev en riktig söndag igen och det verkar som om det går KANON på täningen.



Tack för notisen om saxbett visste inte om det var bra el dåligt men eftersom det var bra så var det ju inte så konstigt att många fick det på sina kritiklappar.



KRAM malin

2008-07-15 @ 14:51:02
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0