Träning i Lönsboda

Idag var det Shivas tur att få lite träning. Vittra fick vara hemma och sen hämtade "mormor och morfar" henne så hon fick gå en runda på Hovdala. Jag körde upp till Lönsboda till ett helt nytt ställe. Vi samlades vid kyrkan i Lönsboda. När vi kom på plats delade vi upp oss i två grupper. Vår grupp startade med markeringar. Inte speciellt långa men vägen dit apporterna landade skiftade marktyp minst fyra gånger. Mycket svårt för hundarna även om det såg rätt lätt ut. Shiva brukar ju vara hyfsad på att markera men missade nerslagsplatsen ett par gånger och fick hitta dem på sök.

Under tiden hade den andra gruppen gjort långa linjetag över ett stort fält. Apporterna låg vid två ställen även över en stenmur. Här såg jag ju direkt att Shiva var tvungen att starta mycket längre ut på fältet. Men jag tänkte ändå fel...Shiva skall inte ha dolda markeringar alls ännu. Vi måste backa och bara göra tydliga synliga linjetag. Gärna långa men tydliga. Så det gick inget vidare. Det blev mest ett riktningssök som hon iofs löste men det liknade inte ett linjetag alls. Så backa backa Carina....

Sen bestämde Olli (åldermannen i gänget) en golden hane att det var fika *ler* Han sätter sig ofta vid sin mattes ryggsäck när han tycker det är dags.. Han är för skön.

image329
Den obligatoriska fikabilden..

image330
Shiva på sin fäll

image331
Annalena och Scilla och Ingegärd och Olli

image333
Barbro och Julia

Sen gick vi till ett annat ställe och la ut ett stort sök på knappt 30 dummie. Det låg i en liten ekebacke på ena sidan och ett stort sankt fält på andra sida. Fia och jag släppte ut Shiva och Sixten till att söka samtidigt ett par gånger och det var inga problem alls. De sökte självständigt utan att bli störda av varandra. Alla dummy utom en kom in. Min ena var spårlöst försvunnen och hade troligen "gått ner sig" i vattnet. Shiva pep lite i passiviteten på söket men det var så tyst att bara "döva" Cecilia hörde det *ler* Jag tänkte knappt på det.

Sen var det hem till mamma och pappa och fika och hämta Vittra. Vi fick Tees med oss hem då mamma och pappa skulle ner till Lund och hälsa på min bror och Moa på sjukhuset. När de sen hämtade Tees somnade mina änglar som två stockar....

image334

Dagens Lindström har lärar-tema idag...

image335


image336

image337

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, hur är det med Moa nu? Vi har inte fått några rapporter på länge om henne, men åtminstone jag har undrat mycket och hoppats att hon håller på att bli frisk!!!

2008-02-03 @ 22:04:58
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Kia

I dag var Lindström klockrena.Ska kopiera dem o ha på min dörr på jobbet.
Kia

2008-02-04 @ 14:39:04
Postat av: Mia

Haha, Lindström ska även pryda min dörr på jobbet!

Tack själv för en trevlig lördag, det får vi göra om! Det dröjer nog inte länge förrän Ingela Tosing ska gå spår igen i våra trakter o då kör vi favorti i repris!

2008-02-05 @ 17:34:27
Postat av: Ingela

Måste snart göra en Favorti ha ha ha ha jag har ont i magen!!!!
Det var super trevligt med träning middag och allt, ses i kväll då blir det Semlor jag har lite att fira idag tycker jag.

2008-02-08 @ 13:29:26
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se
Postat av: Maria & Meia

Är lite avundsjuk på träningsgänget. Får vi vara med när vi kommer tillbaka?
Gjorde långa gömda linjetag med Meia häromdagen som gick på precis samma sätt, men ibland måste man testa gränserna annars vet man ju inte vad man ska träna på. Ses imöra

2008-02-08 @ 17:15:39
URL: http://www.eng-johnsson.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0