Skotträning i Arkelstorp

Fredagskväll ringde Mia och frågade om jag ville skotträna Shiva. Henrik skulle skjuta in en ny bössa och jag behöver träna Shiva att inte bli så taggad när det skjuts. Jag har ju anmält till Lärkesholm (men vet inte om vi kommit med än) och hon går ju upp lite i varv när det skjuts. Jag får väl tillbringa några kvällar på skjutbanan innan dess.


Livet på landet - man skjuter från verandan ;-)

Jag kastade mig i bilen och när hundarna fått springa av sig lite i trädgården så började Henrik att skjuta. Shiva varvade upp sig direkt och det kändes nästan liite värre än förra sommaren. Men då var vi ju iväg på skjutbanor en hel del under sommaren. Får ta tag i det igen. Hon får en lite stressad blick och jag brukar kalla den "ödleblicken" ;-)



Hon hässjar och är helt fokuserad på det som händer. Vittra blev oxå lite uppspelt men det var inte i samma kaliber ändå. Men det ser kul ut vid varje skott för Shiva har fattat att om det händer något så gör det det i bössans riktning. Vi satt bakom en syrenberså så även om nu Henrik verkligen träffat något byte så skulle vi inte ha sett nedslagsplatsen. Men Shiva tittade först på Henrik - sen försökte hon se genom bersån för att få en skymt av det fallande viltet. :-)



Efter ett tag så lugnade hon sig faktiskt och slutade pipa. Men hässjandet fortsatte och det rycker till lite i henne vid varje skott. Vittra tycker fortfarande att det är lite läskigt och skulle förmodligen kunna bli skotträdd om jag skulle försöka stötta henne eller något annat dumt. Hon reagerar lite på även åska och blir väldigt låg när det smäller. Men eftersom vi andra verkar vara orädda för det som låter så skakar hon av sig det efter ett tag.


Jag vet inte hur mycket Henrik sköt men det kändes som en hel del. Nyttig träning för båda..eller alla tre ;-) Även Mia provade några skott men hon är duktigt förkyld och helt slut att hon gav upp efter några skott. Du måste vara rädd om dig Mia!!!



Viggo låg hela sessionen okopplad och snällt vid sidan om Mia - som Mia och Henrik sa - han har ju varit med om detta några gånger förut. När de skjutit färdigt släppte jag hundarna lösa och Shiva startade upp ett frenetiskt sök i trädgården. Där måste ju finnas massor av dummies eller fåglar tänkte hon. Men tji fick hon. Vittra hittade en plastkråka (bulvan?) på altanräcket och den var lite läskig i början. Hon ryggade lite men var nyfiken nog att lukta av den innan hon fattade att den var "på låtsas".



Mia gick sen och hämtade en uv - oxå den i plast. Viggo hade tyckt den var skitläskig i början men nu så var den rätt rolig. Tjejerna avslöjade den rätt fort. Bilderna blev inte så bra så det får bli ett kort där man ser hundarna och ett där man ser uven. *ler*






Annars så har det varit en lugn vecka. Inte så mycket träning för jag har haft så förbenat ont i min hälsporre men på måndag skall jag få gjort ortopediska sulor till mina skor. Men fick ett skitroligt besked via mailen oxå igår. Vi har kommit med på mentaltesten med Barbro Börjesson som Jägareförbundet Skåne anordnat den 14/9. Jag trodde att platserna var fulla för länge sedan (14 st) men ville ändå gå på föredraget. Men vi kom med på båda! Skitkul! Hoppas nu bara att det blev hunden som kom med så de inte gör en mentaltest på mig istället. Det kanske inte blir lika roligt....

Dagens Lindström ang att jag går i kattköparplaner:




 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Grattis till att du kommit med på mentaltestet med B Börjesson. Oddsen e ju inte alltför höga med de få platserna....men några ska ju med..

2008-08-23 @ 15:20:23
Postat av: Ia & Kelly

Nu har jag uppdaterat och ni tog inte slut på mig det lovar jag.

Vad kul att ni kom med på mentaltestet och så håller vi tummarna att ni även få vara med i Lärkesholm.

2008-08-23 @ 18:20:41
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Vad bra att kunna få skotträning bara så där plötsligt en kväll... Igår fick Walle ofrivillig skotträning... MalmöFestivalen avslutades kl 22 med stort fyrverkeri. Walle låg i sovrummet intill den öppna balkongdörren men när det började smälla kom han in till oss i v-rummet och såg lite ängslig ut men vi nonchalerade honom helt och då gick han och la sig i sin Bia-bädd istället.



Kul att ni du kom med på mentaltestet, skall bli kul att läsa om resultatet senare.

2008-08-23 @ 21:18:20
URL: http://wallander.blogg.se/

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0