Återlämning av husvagn och träning i dammen

Så var det dags att lämna tillbaka den lilla pärlan. Tror att Mia saknat den lite grann. *ler* Cattis ringde och undrade hur vi skulle göra med Maximus kvarglömda leksaker som jag fick äran att ta hem från Blekinge och jag kom på att Marie ev. fortfarande var kvar hos Mia då hon skulle hjälpa Mia träna Viggo. Cattis skulle till Pärup på kurs hos Marie på söndag och jag hade tur och jag slog två, nej tre visade det sig, flugor i en smäll. Återlämning av husvagn, lämnande av Maximus grejer till Marie och vattenapportering av Shiva. Mia bad nämligen mig att ta med Shiva för hon ville visa Marie hur "kär" Viggo var i Shiva så jag tog hundarna med mig. Det blev ett intressant möte med alla våra hundar och jag får lära mig att ta tag i Vittras beteende när hon möter andra hundar ännu mer. Hon är ju osäker och tar och blåser upp sig för att kompensera den osäkerheten. Men även Shiva bjäbbade lite igår. Jag hann inte se mot vilken hund men Marie sa att det var mot en av sina egna, lite för uppnosiga hund så att det var mer i sin ordning. Men Vittra blåser upp sig lite för mycket. Hon raggar sig både fram och bak och även på svansen. Det tycker jag man annars bara ser på valpar. Men efter att vi (mest Marie) gått in och "talat om" att så gör man inte så funkade det bättre. Men hon flaggar upp med svansen rätt ofta men raggen slutade så småningom att lyftas.

Shiva kan gå förbi och Viggo tittar på sin matte

Nåväl - det var ju Viggo och Shiva som skulle specielstuderas och han var väl lite försiktigare i början (han hade drillats hårt tidigare på dagen) men några förförings påhopp gjorde han. Då sa elaka tanten, eller tanterna, till på skarpen och lite tomma ölburkar skramlade ordentligt. Till sist förstod han att "det är nog inte läge nu".

Tilda i avslappnad stil ;-)

Efter lite fika så drog vi ner till dammen (Vittra fick vara i bilen då hon blivit halt igen) och det ser för härligt ut när Marie går "följ mej" med fem hundar. Där ligger man i lä!

Visst ser det häftigt ut!




Vi lät hundarna bada av sig och det var roligt att se att olika raser har olika prioriteter. Flattarna badade och cockrarna snusade runt i backarna efter kaniner. Marie och Mia badade men jag hade just kommit ur duschen så jag fegade ur. Hade inga badkläder med heller.

Viggo övervakas med hökögon - han hade det inte lätt igår *ler*

Den här "hyenan" har just fått en tillsägning. Visst har de härligt kroppsspråk?

Sen gjorde vi några markeringar i vatten. Vi gjorde det även med några störningar men alla skötte sig med den äran. Marie gick runt dammen med sitt gäng och sen kastades det markeringar till olika hundar medan någon annan höll på att jobba. Funkade skitbra. Shiva gjorde alla  (fyra) avlämningar i hand! Är fortfarande så glad för det! Ofta hinner hon tom få godiset innan hon skakar. Det är iaf min intention. Men ibland blir det efter skaket.


Shiva i full karriär


Det dryper fortfarande härligt ur pälsen vid belöningen


Härlig stil vid avlämningen -mattes stil lämnar övrigt att önska

Sanne på väg in efter en dirigering

... lämnar av

Shiva i passivitet - hon kändes 100 % i hand även när hon stod upp

Nikki lämnar av

Agnes på väg in

... å lämnar av

Och Viggo gör en skitsnygg avlämning

Sen var det lite reflektion innan vi körde hem igen. Vilka härliga ljumma kvällar det är nu.

Dagens Lindström:


Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Smart drag, mycket smart drag Carina (tänk att du kom på det alldeles själv)!



Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om Viggo, hur lätt kan det vara, Shiva & de "arga tanterna" efter sig eller avstå från det goda?



Man blir imponerad att se Maries fotgående men det ser inte fel ut mellan Mia & Viggo heller!



Attans snygga avlämningar OCH mottagningsställningar!!!

2008-08-01 @ 10:41:16
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Kia

vad roligt att hennes avlämningar sitter fortfarande.Då får vi hålla tummarna till Lärkesholm.

kia

2008-08-01 @ 12:20:47
Postat av: Carina

ler "mottagningsställningarna" kan nog finputsas på en hel del ;-)



Fattar inte vad det var som var "smart drag"?

2008-08-01 @ 13:09:20
Postat av: Marie & Lakrits

Hej! Vad kul att läsa om allt ni gör. Tack för grattis på vår blogg! Hälsningar Marie & Lakrits

2008-08-01 @ 21:48:45
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Det smarta draget var att du kunde slå 3 flugor i en smäll och på så sätt få vattenträning på "köpet"

2008-08-01 @ 22:32:26
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Carina

Jo det var en oväntad bonus! Det är en söt liten damm och alldeles perfekt för vattenarbete. nynnar på en abba-sång som fastnat

2008-08-01 @ 23:42:51
Postat av: cattis

tack carina för du tog hand om maxans grejor.ska bli spännande och se hur "vildsvinet"sköter sig på kursen imorgon. ha det gott / cattis

2008-08-02 @ 21:11:03

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0