Lydnadskurs med Vittra och "det bidde en 3:a"

Igår var jag iväg på lydnadskurs i Norra Mellby. Det är hos Annica Annell som jag känt i många år. Hon har startat Adseke Hundskola för att ge alternativ till Brukshundklubben och det testar jag med glädje. Jag gav Annica i uppdrag att lära mig att lära Vittra att gå fot. Om annan lydnad fastnar gör det inget med det är fotgåendet som jag vill ha hjälp med. Ingen av mina andra fem tidigare hundar har kunnat gå fot med någon reda. Hon antog utmaningen å vi får väl se hur det blir ;-) Men redan på första gången så fick jag nog mer feedback, både positiv och negativ, än jag fått på alla kurser sammanlagt på Bhkl..... Säger en del. Vittra var lite hängig men hon är skendräktig så det beror väl på det. Första halvtimmen var hon dock taggad och fullt koncentrerad på Annica men när hon till slut förstod att hon inte skulle kasta något var hon rätt tråkig *ler*

Idag SMS:ade mig Mia att vi visst inte hade nollat i Arrie utan fått ett 3:e pris. Inte så mycket att skryta om och väldigt "snällt" bedömt men vi behövde tydligen inte skämmas ensamma. Av 8 Nkl hundar så var det ett 1:a pris. fyra 3:e pris och tre 0:or.

Hittade en Lindström som passade den dagen rätt bra *ler* Något modifierad....

image576

Kommentarer
Postat av: Lisa

Där ser du! Jättekul att ni gick till pris, det ska man vara nöjd med, tycker jag, det är en klart godkänd prestation. Eva Bodfäldt tränar in fot genom att leka kull, dvs man gör det svårt för hunden att få komma till "favoritstället" dvs den perfekta positionen fot vid benet. Inga långa sträckor utan man börjar med stegförflyttningar istället. Jag testar det på Dorran, återkommer!

2008-04-08 @ 22:05:06
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Helene & Wallander

Där ser du, det var alltså inte så illa pinkat trots allt i söndags.

Dagens Lindström, verkligen mitt i prick, du var precis lika cool som han, då du stod där i strandkanten.

Skall bli kul att höra mer om ert framskridande fotgående framöver.

2008-04-09 @ 00:03:59
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Mia

Du är för rolig Carina! Det är ju skönt att du kan skratta åt Shivas elände i vattnet iallafall. Bara så typiskt att det händer på prov.... Men nästa gång går det bra, för visst ska det bli en nästa gång!!!

2008-04-09 @ 10:24:26
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Det låter ju som en toppentränare du har hittat! Ska bli spännande att höra vad hon kan göra för Vittras fotgående... ;-)

2008-04-09 @ 17:49:12
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0