Konfirmation, å promenader.

I fredags kom "tokholmarna" ner för att närvara på Marcus konfirmation. 

image651
Min äldsta syster Suzan

image652
..hennes dotter Hannah

image653
..å son Svante som passat på att fylla år härom veckan. Vi firade honom med lite presenter och tårta på fredagen när de kom ner.

På lördagen var jag och Mia ute med hundarna i Tormestorp. Hon skulle oxå på konfirmation på eftermiddagen så vi passade på att rasta av hundarna ordentligt.

image654
Viggo pussas med Vittra

image655
...full fart mot Sherwoodskogen?

image656

image657

Sen var det konfirmation för Macus i en fullsatt kyrka i Hässleholm. Jag hade inte ens varit uppe på läktarna tidigare men de var de enda platserna som fanns och då var vi där en halvtimme innan de började....

image658
En eftertänksam? Marcus.

image659
..när allt var över i kyrkan.

image660
..och vid presentbordet.

Vi blev bjudna på en dignande och mycket delikat buffé - å man äter ju alltid för mycket! Vet inte varför man alltid skall överdriva så man hamnar i "paltkoma" efter maten. Kaffe och kakor bättrade ju inte på det hela precis.

Idag var det ingen söndagsträning som vanligt då tre av "meritjägarna" startade på jaktprov och två av de andra åkte med som åskådare. Jag bjöds på lunch hos mamma och pappa och jag passade på att samla kusinerna för en gruppbild.

image661
..de har blivit stora nu.. flera är nog på väg att växa förbi en.

Sen var det dags att rasta djuren igen. Jag tog Tees med mig när mamma och pappa skulle köra stockholmarna till tåget. Mia och Viggo mötte upp på en annan runda i Tormestorp än den igår och här kommer lite bilder från det. Kan säga att jag fick duscha alla tre och satt och plockade fästingar i flera timmar på dem. Men vackert är där nu när bokarna slår ut och alla vitsippor är kvar.

image662
Matmor?

image663
Vittra blev lite skogsrädd för några trädtickor *ler* Men efter lite övertalning och godis så gick det an att nosa på dem. Detta var på tillbakavägen när hon frivilligt - men lite försiktigt - luktade på svampen.

image664
En ljuvligt vacker vattensamling - men så dyngiga de var när de kom upp!

image666
Men det hindrade så klart inte dem att simma där så länge som de fick.

image667
Viggo i full karriär in från solen in till "blomsterlandet"

image668

Förutom fästingarna så är det en väldigt härlig skog.

Dagens Lindström:

image669

Kommentarer
Postat av: Wallander

Härliga skogsrundor men FY FARAO för så många fästingar...

Doften från vattnet men framför allt från de blöta hundarna kan jag känna i näsborrarna bara av att läsa om det.

2008-04-28 @ 22:01:35
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: emma, skott & krut

Vilka härliga bilder på hundarna i vattnet!!!

ha en trevlig valborgs kväll & helg!

kram Emma, Skott & Krut

2008-04-30 @ 18:50:59
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Mia

Tack för valborgspresenten. Det var nästan som på påskafton då man som liten fick leta upp sitt påskägg...
Vi hörs!

2008-04-30 @ 21:27:30

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0