Trädets sista dag

Idag var det då dags att ta ner "resterna" av mitt körsbärsträd. Det stod bara en stor "stubbe" med en stor gren på kvar sedan mamma och pappa var här sist. Utmaningen var att hitta ett sätt att förankra linor i grenen som lutade in mot huset som man skulle dra i när grenen skulle falla. Grenen var för hög för att man skulle klara av att gå upp med stegen. Man tager vad man haver - så Nisse och jag hade dummy-kastar-tävling. Jag vann! ;-) Hans dummy med snöre fastnade uppe i trädet men min gick över en gren så den gick att sno runt trädet. Båda linorna gick dock att använda när det var dags att dra.
image86

Pappa och Nisse turades om att såga. När grenen fallit så satt den fast lite i stammen så Nisse fick klättra upp och såga den sista delen oxå. Han fick klättra längre upp än vad stegen räckte till. Jag kan ju säga att inte ens för en miljon kronor hade någon fått upp mig att göra samma sak. Jag vågade knappt titta....

image87

Sen stod bara skelettet kvar.

image88

Den var ingen större utmaning att fälla även om det var lite joks. Men jag blev rent rädd när jag såg konsistensen på stammen längs ner. Hela trädet var helt murket. Inte så konstigt att det krängde och snurrade så i stormen i vintras. Det var bara tur att den inte föll av sig själv. Ena grenen gjorde ju det pga röta medan de andra grenarna var helt friska. Men själva stammen var helt mjuk! Nedersta delen duger inte ens att elda med. Annars har jag sågat och sågat och sågat... hela eftermiddagen tillsammans med Nisse och en hel del ved blev det. Hela kroppen värker och talar om för mig att jag bara är en "pappersvändare". Jag får vara glad om jag kommer upp ur sängen i morgonbitti tror jag.

Om nu hundarna skall få vara med på ett hörn här så har jag äääntligen tagit upp min stora bur från källaren. Tanken är att Vittra skall vara i den när hon skall bli lämnad själv hemma. Den har varit uppe i köket några dagar nu. Shiva välkomnade den direkt och sover ofta i den. Hon "bodde i den" mellan hon var ett och två år då hon gillade att äta gipsväggar en period. Vittra ligger gärna i den hon med men har inte blivit instängd i den ännu. Matte har ofta "godisregn" i buren för att  ladda den positivt. Nisse tänkte nog bidra till den positivismen och det såg ut så här...

image89

Jag hörde bara ett stojande i köket och sprang givetvis och hämtade kameran. - Åh nej, nu kommer väl detta i bloggen sa Nisse.
Bajsar björnarna i skogen?

Så var det dags för dagens Lindström

image90

Kommentarer
Postat av: Johan

Nu har det gått för långt Carina, jag trodde inte du var så taskig att du bussade hundarna på Nisse så han är tvungen att ta skydd i buren!!! Stackars dej Nisse!!

2007-09-09 @ 21:12:36
Postat av: Nisse

Suck....var tog den gamla hederliga censuren vägen?? Jag skulle ju bara provsmaka middagen, då kom hon på mej och så blev det "kadett in i buren", så jag gnällde till lite och det var då hon skickade in de öronslickande "monstermonsterna till mej....det var tacken för man sågade lite....trodde man låg bra till då ju...men icke!!

2007-09-09 @ 21:29:43
URL: http://himlakoolt.blogg.se/
Postat av: de första aboristerna

de var ju väldigt vad deta blev bilder på Nisse, vi var ju ändå först på plan,Timo är också mör i hela kroppen

2007-09-09 @ 21:49:45
Postat av: Carina

Jo du Johan. Han hade till och med låst om sig - men jag öppnade och släppte in barracudorna.
Å till dig Nisse - såga räcker inte.
Å till aboristerna - ni var ju med hela förra inlägget!

2007-09-09 @ 22:03:59
URL: http://här
Postat av: Nisse

Bilder av mej ja, och där jag är med...vad är texten där??
Jo, Sen stod bara skelettet kvar.
Så himla koolt va? Ser ju dessutom ut som om man "gör" ett nytt körsbärsträd, lite snuskig bild tycker jag, har varit i kontakt med min kåmpis Kajan(utbildare på räddningsverket, brandman deltid), även han tycker den är i "porriaste" laget och hoppas den inte kommer i nästa års kalender....

2007-09-09 @ 22:15:05
URL: http://himlakoolt.blogg.se/
Postat av: Carina

Nisse - gillar din kanin på dín sida...

2007-09-09 @ 23:11:45
URL: http://här
Postat av: Nisse

Hej hello.
Jasså, du gillar monstret jag annoserar ut,oki, du kan lätt få det för 20:-, och då blir den tillåmed vändstekt!!

2007-09-10 @ 20:23:26
URL: http://Himma
Postat av: Sara

Ja jäklar vad mycket man kan använda en hundbur till! Säg till om du vill sälja den, köper gärna ett bra lås till också... ;-) Undrar om det finns nåt officiellt rekord för hur många karlar och hundar man får in i en hundbur? Såg i tidningen att sexton (eller var det sjutton eller tjugotvå?) teknologer tryckt in sig i en telefonkiosk i Lund, men hur många som fick plats i en ordinär hundbur förtäljde inte historien...

2007-09-10 @ 20:43:09
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: kia

Hej!
Tänk vad Lindström hade kunnat göra av din "trädtragedi".
Ses i kväll bland klövar o blod.
Kia

2007-09-12 @ 07:54:56
URL: http://www.kennelspaderdamens.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0