Provet på Lärkesholm

Så var provet gjort. Shiva var jätteduktig och gjorde sitt allra bästa. Hon gjorde ett jättestarkt prov med några få skönhetsfel. Dessa drog dock ner priset till en tvåa. Jag är dock gladast för att hennes starka motor och dåliga lydnad inte gjorde att hon hittade på med några hyss. Hon var så bra hon kan vara och hon gjorde sitt yttersta hela tiden. Hon gick hyfsat fot hela tiden och hon knallade inte! Det började med fotgående över en spång vid en liten sumpig damm. Provet började med två enkelmarkeringar. De var enkla i alla bemärkelser och Shiva satt helt fast vid skotten! Hon markerade och tog in dem med racerfart! Domare och funktionärer skrattade när hon kom in med dem. Hon hade bråttom bråttom. Sen var där ett fotgåeende upp till en åsrygg där sökrutan var ner i en djup dal. Det var en rätt tungsprungen ruta med sex vilt i. Väldigt många sprack på söket och bröt där. Fyra vilt togs in först och sen skulle hunden skickas på en dirigering åt andra hållet. Shiva satte den perfekt och enkelt. Sen skulle resterande vilt tas in från söket. Två vilt låg långt ut i rutan. Med lite stöd och utsignaler tog hon in dem oxå. Vid ett tillfälle "snappade" hon efter ett vilt men alla kom in i hand.

Vid vattnet var där två enkelmarkeringar. Shiva valde att springa runt viken på vägen in, istället för att simma tillbaka. Detta fick hon dock inget nerdrag för. Båda vattenmarkeringarna la hon dock vid mina fötter och det i kombination med "snappandet" sänkte en annars rätt säker etta :-( Lite trist men jag är mycket nöjd med hela hennes prov ändå. Jag har inte lyckats knäcka problemet med avlämningarna vid vattenarbete. Men jag älskar hennes fart och arbetsglädje! Idag älskade jag dessutom att hon kändes helt i hand oxå. Puss på dig min älskade Shiva! *smack*

Kommentarer
Postat av: Kia

Ett jättegrattis till Carina o Shiva o andra priset på Lärkesholm idag.
Kia

2007-09-01 @ 18:44:12
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Mia

Det gick ju strålande! Ni är bäst! GRATTIS!

2007-09-01 @ 18:52:32
URL: http://viggoswebb.webblogg.se
Postat av: Carina

Tack! Det kändes väldigt roligt faktiskt. Trist bara att nu skall jag slänga in hundarna och köra iväg på möhippa. Men de sover nog gott ikväll.

2007-09-01 @ 19:20:03
URL: http://här
Postat av: Sara

GRATTIS!!! Så himla bra ni är! Nu jäklar är det ju bara att tuta och köra, nästa gång sitter säkert ettan där som en smäck!
Kram från mig och stora pussar från Östen och Sudden!

2007-09-01 @ 19:21:18
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Sara

Förresten, nu är ju din blogg skithäftig! Byt INTE bilder nu!!!

2007-09-01 @ 19:22:29
Postat av: Mia

Håller med Sara - bloggen är jättefin nu. Snart kommer det ett gäng bilder på Viggo till dig...

2007-09-01 @ 20:58:14
Postat av: JK

En flatte med stor potential som behöver en förare som lyssnar när man ger träningshjälp och som sluta upp med att mata hunden med godis stup i kvarten :)

2007-09-02 @ 09:29:49
Postat av: Maria & Meia

GRATTIS!
Va kul att det gick så bra! Ni får en klar 1:a av Meia och mig. Hoppas domarna håller med oss nästa gång :)

2007-09-02 @ 22:58:25
URL: http://www.eng-johnsson.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0