Hörby

Igår var vi i Hörby brukshundklubb och skulle träna apportering. "Meitas tjejerna" har startat en träningsgrupp och skall hålla till där en gång i veckan och träna. Brukshundklubben har bra marker och till och med en liten ljuvlig damm som man kan träna vatten i.

image62

Jag hade båda hundarna med mig och efter denna kväll så looooovar jag dyrt och heligt att jag får ta mig själv i kragen och planera innan - å inte efter. Här med lovar jag även att aldrig ha Vittra med när Shiva skall träna apportering! Vittra skall överhuvudtaget inte vara med några större träningsgrupper utan skall träna själv med matte. Hon blir bara stressad och skriker. Jag skall även börja dela dem i bilen då Shiva stressar upp Vittra av att springa omkring där bak för att hon är så exalterad. Vittra blir nersprungen och går med i Shivas stress. Jag skall inte heller träna när jag inte är i balans. Det blir bara orättvist mot dem båda. I höst får Vittra gå på kurs i viltspår och lydnad - å då får Shiva vara hemma. När Shiva skall träna apportering får Vittra vara hemma. Basta!

Mia, Ingela och Cissi apporterade - nåja deras hundar apporterade - vackert i dammen. Det var mycket hejande och tjoande och de fick de flesta i hand. Försökte få det på bild men kom inte närmare än så här (måste skaffa bättre kamera)

image63
Ingela och Tessie

"Meitas gänget" dvs jul-kullen är både trevliga hundar och förare. Så mycket enstusiasm och glädje!

image64
Cissi och Zorro

Mia lyckades undkomma att fastna på kort igår men jag tror hon är lika glad för det.

När jag skulle leta kort till bloggen så hittade jag ett kul från i helgen. Nisse skulle öppna en flaska vin och hittade en stooor korkskruv han ville prova. Han tycker vi har roliga grejer i Hässleholm.

image65

Kommentarer
Postat av: Sara

Så många löften... ;-) Man försöker vara effektiv och tar med bägge hundarna för att träna, men så blir det bara kattskit av alltihop! Ni verkade ha haft trevligt i övrigt i alla fall!
Igår var jag hos Björn och tränade med Sudden (Östen satt i bilen), tillsammans med TVÅ löptikar! Skitkul... Både Sudden och den andre hanhunden, Troy, var totalt under isen. Hackande tänder, pip, introvert snusande och några försök till utflykter till tikarna istället för att söka. Blä, borde inte löptikar förbjudas totalt?!? Eller kanske är det flicktokiga pojkar som skulle förbjudas... Lovade dyrt och heligt att NÄSTA gång ska jag ha en TIK istället! ;-)

2007-09-05 @ 10:24:00
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia

Vilken kul bild på Nisse - den skrattade jag gott åt!!! Även om träningen igår inte blev som planerat, tycker jag iaf att vi hade det trevligt och bilresan blev mycket trevligare när du följde med. Hoppas verkligen att du följer med fler gånger!

2007-09-05 @ 12:18:41
Postat av: Nisse

Visst är den fräck....vinkorksöppnarmojängen!!!

2007-09-05 @ 20:21:16
URL: http://himlakoolt.blogg.se/
Postat av: Mia

Måste vara nåt fel på den där flaskan... är det en liten souvenirflaska eller? Nä, nästa gång får ni ta en rejäl flaska som passar till öppnaren!

2007-09-05 @ 21:33:54
Postat av: Ingela

Jag skulle bli jätte glad om jag kunde få kortet på mig och tessie vid sjön det är en så fin bild......du e duktig på att fota!

2007-09-06 @ 21:32:24
Postat av: Cissi

Det är bra med rejäla verktyg! Hoppas det blev något kvar av vinet efter öppnandet!!

2007-09-06 @ 22:31:39

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0