Brukshundklubben

Igår återupprättades lite av brukshundlubbens "dåliga rykte" i mina ögon. Där är ju 4 ledare och alla säger ju givetvis inte samma saker. Men liiite borde de ju prata ihop sig innan tycker jag. Men igår var där ovanligt många "upphängda" hundar i den gruppen som jag var i - dock inte Vittra. Denna gång blev de tillsagda att inte hålla så hårt i kopplen utan försöka ha löst hängande koppel. Jag kunde inte låta bli att påtala att de flesta hade nog precis som jag fått detta käcka tips tidigare på kursen...sladdrigt jag vet men varför låta valpägarna få "skulden" när de faktiskt bara gjort som de var tillsagda. Snart blir jag väl förmodligen utesluten ur kursen :-)

Vittra har börjat fatta principen att om man oftast befinner sig väldigt nära matte och dessutom sitter väldigt "boooring" länge i taget till vänster om henne så är hon rätt nöjd och då får man generösa mutor i form av köttbullar eller pannbiff. Hon förstod dessutom igår att om hon hoppar över hindret så blir matte översvallande glad. (hon verkar lite konstig hon) Förra gången såg Vittra spöken på hindret så hon ville inte hoppa över om inte matte gick över själv först och skrämde bort spökena. Ibland ville hon inte ändå utan försökte runda hindret. Men med många övningar och mycket godis och en översvallande matte som lät henne hoppa på sig så gick det bra. Det märktes igår att det fastnat då Vittra hoppade både innan kommandot och fram och tillbaka ett par gånger av rent tokfnatt...sen kom hon och skulle hämta belöningen =) Hon förstår nog inte att spöken kan återvända på en vecka....

Vittra vet dock var spökena bor på brukshundklubben. De gömmer sig i en stor korg på en lyktstolpe. De har kamouflerat sig med massa hundbajspåsar men hon är övertygad om att de bor där. Matte brukar "mata dem" med en bajspåse varje gång vi är där men huuu vad rädd Vittra blir när luckan smäller lite. Där hjälper inte godis så mycket för att närma sig den.

image113

Kommentarer
Postat av: Timo

Stackars Vittra, som är så rädd för spöken. Hoppas att det går över annars får Tees lära henne. Lycka till på jakten.

2007-09-29 @ 08:51:26
Postat av: Mia

Heja Carina - ibland är det bra att sladdra! Jag hade gjort likadant.
Timo skriver jakten? Blir nyfiken... är du på fågeljakt? Eller du är på jakt efter något helt annat? Hm, hoppas iallafall att jag får läsa om det snart... Aha, du kanske är på jägarförbundets publikjakt? Eller du är kanske bara helt enkelt på jakt efter ett nytt tangetbord till din dator...
Vi hörs!

2007-09-29 @ 11:48:29
Postat av: Carina

Har varit på Hovdalaoch spårat med Bhkl nu och skall till Nisse och jaga änder i kväll. Spännande! Tangentbordsjakten är snart ofrånkomlig dåjag nästan måste ha hammare för att få mellanslag. :(

2007-09-29 @ 12:39:06
URL: http://här

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0