Blodspår

Igår var jag ute och la spår till båda mina hundar samt till mammas Tees. Tees och Shiva har aldrig provat tidigare så det skulle bli spännande. Vi gjorde två lätta och ett lite knepigare spår. Tees började. Hon låg helt i spårkärnan hela tiden och såg nästan ut som en karikatyr av en spårhund. Hon var jätteduktig. Hon "knäade" nästan lite så hon skulle komma närmare vittringen. Lugnt och metodiskt. Sen när hon hittade klöven blev hon givetvis extra mallig och ville behålla den så länge som möjligt.

Shiva var lite försiktig i början och blev lite "spökrädd" när matte knäckte kvistar bakom henne men följde spåret lugnt och noga. Klöven var inte jätteintressant konstigt nog men hon tog upp den och kom och lämnade av den.

Vittra som har spårat några gånger nu visste vad som var på gång och var betydligt hetare än de andra. Hon drog ordentligt i linan men vimsade runt mer än vanligt i spåret. Hon lyckades till och med trassla in sig några gånger i linan. Men hon älskar ju sin klöv när hon hittar den. Hon skall jämt bära den tillbaka till bilen.

Idag var jag på spårkursen med Vittra och hennes spår gick betydligt bättre idag. Hon gick mycket lugnare och var betydligt mer spårnoga än hon brukar. Hennes pollett har helt klart trillat ner sa vår ledare. Ska bli kul att lägga några nya spår i veckan.

Dagens Lindström:

image98

Kommentarer
Postat av: Timo

Timo tyckte att Tees var jätteduktig, men han såg ju inte när de andra arbetade utan då passade han sin gullegris

2007-09-19 @ 21:50:13
Postat av: Ingela&Johan

Vad kul att det går så bra i spåret, då är det snart dax att anmäla till anlagsspår!!!! Vi väntar på att domaren ska ringa oss om vårt öppenklass spår, får se hur det går nu då......
Hur går det för Nisse och hans blogg vi tycker den uppdateras dåligt......

2007-09-20 @ 07:51:23
Postat av: Sara

Duktig Shiva som också hittade sin klöv! Sudden tyckte klöven var jätteäcklig i början (kunde man inte få nåt roligare när man hade varit duktig och hittat spårslutet??) men efterhand har han blivit han mer och mer intresserad. Nu är han jättemallig över klöven och vill absolut bära den till bilen!

2007-09-20 @ 21:17:28
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia

Visserligen körde vi igenom Ö-vik på vägen till Burträsk, men något öppenklass spår hann vi sannerligen inte med då... iallafall inte vad jag minns. Jag har inte haft tid att köra in till stan i veckan med pipan, men jag kommer med den i helgen. Jag vill minnas du sa att dom hade två, så jag hoppas att dom inte saknat den för mycket. Hör av mig i helgen.

2007-09-21 @ 20:16:35
Postat av: Kia

Har varit ute o spårat idag.Bigge fattade ingenting.Han for runt o letade dummies.Han tror att man bara ska spåra i Fulltofta.Hur går det med "ljudet"?
Kia

2007-09-21 @ 23:13:11
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Kia

Hej
Kommer också vid 5.Det blir så sent för Zac annars.
Kia

2007-09-22 @ 10:20:01
URL: http://www.kennelspaderdamens.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0