15 - 0 till hundarna

Hur man än gör så har man rumpan bak... Mina idoga försök att bestämma var hundarna skall husera när jag inte är hemma misslyckas ideligen. Det började bra. Shiva är i buren på dagarna liggandes på mjuk madrass. På nätterna är båda i hagen med biabädd och andra faciliteter. Vittra skall vara i hagen dagtid (där buren oxå är) på sina fällar och så har hon tillgång till en gammal barnsäng med madrasser som hon faktiskt har låtit vara ifred senaste tiden. Det fungerade och det var rätt lugnt några dagar förutom att Vittra bajsade inne då hon var dålig i magen. Men det kan hon ju inte styra över. SEN gjorde jag det misstaget att lämna båda i hagen när jag skulle köra ett snabbt ärende. BÅDA seglade ÖVER kompostgallren som numera är ordentligt förankrade, men vad hjälper det... Båda mötte mig vid dörren. Så nu lärde de sig det.

Igår när jag kom hem från jobbet mötte mig Vittra vid dörren och Shiva satt såklart i sin bur. Lite skor och papper var itu tuggade. Idag mötte mig ingen hund alls...jag blev glad och tänkte...äntligen funkade det! =) Men möttes av tre söndertuggade tidningar och en spis som plattorna stod på för fullt...de hade väl frusit de stackarna... =(  Vittra hade dock förstått hälften och hoppat tillbaka in i hagen innan jag kom hem.. Hon är tonåring ut i fingerspetsarna just nu...å jag börjar misströsta en aning. Får väl boka biljett till Guantanamo iaf för att kolla deras säkerhetsanordningar. Ett försök till skall jag göra innan det blir bur för Vittra oxå och det är nya kompostgaller som får stå på högkant istället. Det blir ju nästan 2 dm högre - men jag vet inte om jag tror på det själv...kanske i kombination med taggtråd och svagström...å krokodiler på andra sidan...eller pirajor. Men då blir det ju nya djur att försöka överlista.

Dagens Lindström:
image119

Kommentarer
Postat av: Ingela

Stackars dig, vi vet vad du går igenom. Det låter nästan som att du får ha en bur till, trist men sant det är ju bättre att man är på bra humör även efter att man har öppnat dörren!!!!! Jag har fått lära mig att inte ställa Tessies hagen för nära den del av vasken som vi har posten mm på för då är det oläsligt när jag kommer hem och det är alltid jag som kommer hem först!!!Hoppas att de lugnar sig!!!!Kram från oss

2007-10-11 @ 07:40:03
Postat av: Malin,Oscar o snart Zolo

Ja fy för detta hoppas hoppas hoppas att Zolo inte lär sig hoppa över kompostgaller:)
Oscar däremot kan man inte stänga in för då förstör han bara mer, han är nog lite klaustrofobisk!!!! Tr man bara bort hans favorittuggsak våra fjärrkontroller!! så är han lugn som en filbunke när han får var på hela bottenvåningen.
Hundar är som människor väldigt olika och tur e väl det, och Vittre kommer säkert att lugna sig förr eller senare det är jag helt säker på.

Kram på er och jag skickar även lite nytt tålamod för det kan du nog behöva!!!

2007-10-11 @ 09:30:45
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Lisa

En stor rejäl bur, av plast eller metall! Varken du eller Vittra mår bra av det här. Dåliga vibbar, inte bra, fråga han som kan tala med hundar.

2007-10-11 @ 11:40:27
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Sara

Men jösses, som de (Vittra) håller på!! Hur i hela friden lyckades de sätta på spisen??? Låter inte alls som en bra konst att kunna... Som sagt, kul med intelligenta hundar, men några gränser kan väl finnas? Hur vore det om IQ-krutet las på träningen istället för på husdemolering, Vittra?!?

2007-10-11 @ 17:26:09
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0