Utmanad igen!

Både Viggo och Tees har utmanat Shiva att berätta lite om sig själv


Här är reglerna:

  1. Länka till den som utmanade dig
  2. Berätta 6 egenheter hos min hund
  3. Utmana 6 personer i slutet av inlägget
  4. Lämna meddelande till dem du utmanat

6 egenheter hos min hund Shiva!


1.)    Shiva är numera en mogen dam som trivs med att vara flockledare över Vittra. Hon är snäll mot nästan alla men kan uppfostra valpar och hanhundar som blir för stökiga.


2.)    Det som man först tänker på när man tänker på Shiva är helt klart hennes arbetslust. Hon bangar aldrig för att jobba och gör alltid så gott hon kan. Tyvärr har hon rätt låg stresstolerans som gör att hon piper och gnyr när hon blir exalterad men det tar väldigt sällan på hennes arbetsförmåga. Hon stressar inte slut på sig som annars är så vanligt.


3.)    Shiva var även hon en liten illbatting som valp. Eller snarare runt ett årsåldern. Då käkade även hon väggar och en och annan sak. Hennes preferenser ligger dock snarare åt elektronikhållet än åt skor. Shiva har käkat tre mobiltelefoner varav den ena var förvaltningens jourtelefon... Då fick man minsann skämmas för högsta chefen. :-) Även min trådlösa mus hittades ofta i Shivas säng men dock utan att gå sönder. Det var väl en trygghet som luktade matte när jag var på jobbet.


4.)    Shiva gillar även hon att mysa men hon blir aldrig lika "behaglig" att mysa med som Vittra. Helt plötsligt när Shiva ligger hos en så kastar hon bak sitt huvud och ger mig antingen fläskläpp eller andra märken i ansiktet. Hennes nackmuskler måste vara grymt superstarka. Jag väntar bara på den dagen jag får gå med blåtira och försöka förklara det för min omgivning. "Det var hunden..." låter som en lika genomskinlig förklaring som diverse dörrkarmar och köksskåp...


5.)    Min dator är precis bredvid köksingången som hundarna använder när de skall in och ut. Om jag sitter här för länge så kommer Shiva och buffar med nosen på min armbåge och då kan det bli skrivet nästan vad som helst. Hon ger sig inte heller utan kan stå där och knuffas länge. Ofta betyder det väl "släpp ut mig" men lika ofta vill hon bara ha uppmärksamhet. Samma sak händer även om här är folk hemma. (åter igen uppmärksamheten) Då passar hon på när man dricker kaffe eller något annat så allting i koppen öser över mig.... Det gäller att vara beredd!


6.)    Vad man än jobbar med, med Shiva, så gör hon det alltid "tillsammans". Hon gör det lika mycket för min skull som sin egen skull. Hennes belöning vid tex apporteringen är att hon FÅR komma in med gåvan till matte. Hon är glad när hon får sticka iväg, glad när hon hittar apporten men gladast när hon får lämna av den. Will-to-please heter det visst...*ler*

Jag lämnar inte utmaningen vidare nu då den redan kommit i retur..

Dagens Lindström:
image155


Kommentarer
Postat av: Malin

"Kuliga" hundfakta även i denna blogg! Den tecknade serien var ju döökul! *asg*

2007-11-03 @ 19:48:24
URL: http://www.madofi.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0