Den stora grävardagen

Igår var det ju "stora sjusovaredagen" - då låg jag till halv tio! Tillhör ju inte vanligheterna (eller hur Vittra?). Dagen idag får vi döpa till "stora grävardagen". Pappsingen och min svåger Lars skulle hjälpa mig att bli av med min fukt i källaren. Lars tog sin lilla grävmaskin och pappa sin skyffel. De var hur duktiga som helst. Jag körde runt i stan och letade efter en sk Platonmatta men byggaffären hade lördagsstängt, Cheapy sålde bara rullar i 20 meters klassen (jag behövde 3m) men på OBS hade de så jag fick köpa min lilla bit matta. Efter ett par timmar var allt klart! Skönt, nu kanske källaren kommer att lukta lite mer fräscht i framtiden.
image19
Lars minsta grävare i maskinparken - men attans så stark.

image18
Hur duktiga gossar som helst!

image20
Arbetet övervakas noga av "syster (i dubbelbemärkelse) Christel"

Kommentarer
Postat av: Gunilla & Timo

Vi kan vi också! :-)

2007-07-30 @ 12:29:43
URL: http://timoscorner.blogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0