Bursnack...

Nu är det en trist tid på året... Händer inte så mycket kul. Kommer inte kunna gå färdigt kursen på söndag då Shiva löper. Kanske Vittra inte hinner börja så jag kan ta med henne istället. Hon behöver lite stimulans...även om hon jobbar lika mycket som matte nu för tiden dvs 4 timmar om dagen. Varje förmiddag så har hon dragit in ett skynke som är ca 10 meter in i buren. Jag har haft det dubbelvikt över burarna för att det skall bli mer som en koja eller gryt för att det skall bli mer mysigt och avslappnande där inne. Men Vittra ser det numer som ett dagligt arbete att få in den inne i buren. *ler* En dag hade hon haft ett väldigt göra och det stoppade väl halvvägs. Då fick hon tag i en annan ända (hur gör hon?) så hon drog in den andra halvan på ett annat ställe...sen fastnade den oxå *fnissar* Den dan var hon helt slut när jag kom hem :-)

image197
Från i natt för ovanlighetens skull - hon brukar sova hela nätterna. OBS ingen arrangerad bild *ler*

Jag har försökt lägga in ett påslakan inne i buren som jag använt ett tag för att min lukt skall vara där och ge henne lite trygghet. Vet inte om det fungerar men det går inte att ha mer än en dag för hon välter eller tar sönder vattenskålen/upphängningen varje dag så allt i buren blir blött dagligen, sen får lakanet torka en dag. Jag lagar upphängningen (som var i metall men drogs sönder) med plaststripes varje dag men det går ju klart av igen. En gång hade hon fått tag i plastbandet och dragit åt hållaren! Hon är finurlig. Då var hållaren lagom till ett ägg istället för en vattenskål. Starka tänder har hon iaf.

image198
Det var förmodligen fel teknik i natt efter som den fastnade.... men visst är det smala hål som hon lyckas få in den i?

Men trots att jag sprutar DAP feromoner på fällarna varje dag är hon förmodligen inte så lugn på hela förmiddagen. Men hon gnäller och skäller inte längre när jag kör iväg nu längre. Tuggben och leksaker är ointressanta i buren men hämtas därifrån så fort hon kommer ut ur buren. Men visst blir de lugnare när de löpt första gången Kia? *ler* Snälla Vittra - börja nu :-) Det som är skönt är trots allt att hon gör ju inte illa sig och inget går sönder längre (mer än en nonspill i plast - dumt!) så det här får väl fortgå som det gör nu. Jag är ändå betydligt mycket lugnare när jag kör iväg och när jag kommer hem nu än tidigare.

Lindström är sekundsnabb...

image195

tar en bonus idag oxå...i färg dessutom

image196

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken envis liten dam du har!

2007-12-06 @ 20:51:27
Postat av: Ingela

Jag kan ju inte mer än skratta åt eländet och tänka att det var inte längesedan jag hade det NÄSTAN lika dant som du har det nu man visste inte vad som väntade när man kom in genom dörren, men lugn det går över men på Tessie först nu när hon närmade sig två!!!!Jag har en lugn, mysig och kelen dam...så mitt råd Carina HÅLL UT hon blir en kanon hund!

2007-12-06 @ 21:47:19
Postat av: Carina

Som det är nu är hon inte till mycket besvär för mig. Tycker mest synd om henne att hon inte kan vara lugn och trygg.

2007-12-06 @ 22:05:53
Postat av: Guinness matte Lena

Hej Carina!
Jag var på Teba i veckan. Jag passerade förbi buravdelningen och där satt en handskriven rätt så stor lapp med följande text:

PASSAR INTE ALLA HUNDRASER. FRÅGA PERSONALEN.

Undrar vad de menade med det?!!!!

2007-12-07 @ 13:36:04
Postat av: Carina

hahahaha - tror ja´ de´. De vill inte ha fler reklamationer! ;-)

Men den gamla buren passar Vild-Vittror helt utmärkt *nickar*

2007-12-07 @ 14:31:53

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0