Viltspårkurs

Så var det första gången på Vittras vilspårkurs idag. Den skall vara i Fulltofta på onsdagar. Jag har aldrig provat på viltspår tidigare så det skall bli spännande. Jag var lite orolig innan jag kom till kursen då Vittra har visat lite motvilja mot blod de få gånger hon kommit i kontakt med det. Klövar har hon dock apporterat och tyckt var spännande. På kursen var där förutom Vittra och jag, tre labrador hanar på 1-2 år en svart, en gul och en brun. Förarna var män i spridda åldrar. Kia och Bigge kommer vid nästa kurstillfälle men var förhindrade idag. Det blir en lagom stor grupp.

Vi la vars ett enkelt första spår till hundarna idag. 50 -75 meter och mycket blod. Det fick ligga 30 - 45 minuter. Vittra skulle starta sist. Labbarna gick som på räls kändes det som och de var nog så heta allihop. Det var ingen tvekan om att de ville iväg i spåret. Så var det Vittras tur. Hon gick snällt fram till spårstarten och började vifta på svansen och ville iväg hon oxå. :-) Matte blev så glad. Det var väl inget perfekt spår och hon irrade omkring och snurrade lite men det var ingen tvekan att hon tyckte det var spännande och roligt! Hon blev inte alls låg eller tvekande. När hon hittade klöven tog hon upp den snyggt och såg lite mallig ut. Helt nöjd med hennes första spår. Nu får man iväg och köpa spårlina för den gamle har försvunnit.

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad kul att det gick bra idag. Visst är det kul att spåra? Angående imorgon - jag grämer sig så för jag vill verkligen träna... om jag ändrar mig hör jag av mig o ser om du fortfarande vill o kan.

2007-08-29 @ 21:37:44
Postat av: Kia o Bigge

Vad kul syrran!! Nu har du ett försprång.Får väl fuskträna lite till nästa gång!
Bigge

2007-08-30 @ 08:55:15
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Sara

Vad roligt att ni också har kommit igång med viltspår nu!!! Hör av dig om du behöver göra snitslar, jag har MASSOR av band som behöver användas!

2007-08-30 @ 09:31:05
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Kia

HÅLLER ALLA TUMMAR O TÅR FÖR DIG I HELGEN
KIA

2007-08-31 @ 10:05:47
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Maria & Meia

Va kul att hon tyckte om det, och att det går så bra. Vi håller tummarna för att det håller i sig och att det blir en Spader Damen-hund som plockar hem FRKs VP för bästa viltspårekipage 2007.

2007-08-31 @ 17:39:45
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Mia

Lycka till imorgon! Det kommer att gå jättebra! Vi ses imorgon!

2007-08-31 @ 17:57:30

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0