Vi ska bli med katt igen!

Äntligen har jag bestämt mig för att skaffa en kattunge. Jag har ju varit utan katt i snart två år nu och det börjar kännas som jag inte står ut utan längre. Å då brukar det ju vara dags att skaffa ny. Vincent har varit så svår att "ersätta" men nu får det bli dags att göra slag i saken. Jag har ju haft katt sedan -82 förutom de två senaste åren och de uppfyller en alldeles speciell del i mig. Hundarna är lite stora att gå och kånka på *ler*

Först en bild på Vincent - saknar honom fortfarande....



Sen några bilder på det nya stjärnskottet. Funderar på vad han skall heta....















Inte går det att motstå denna lilla blyga viol-gosse? Han var liite tillbakadragen när jag var och tittade på honom i kväll och tyvärr är han inte van vid hundar - än - men kommer förhoppningsvis klara av att möta dessa två lite hyperaktiva damer som han skall bli sambo med...och den lite mer flegmatiska så klart ;-) Funderar på hur Vittra skall hantera katt. Hon har ju ingen erfarenhet av katter alls. Shiva växte ju upp med Vincent och älskade honom. Jag längtar till fredag!

Dagens Lindström:


Kommentarer
Postat av: maria & meia

Va underbart söt! Nej, en sån kan man inte motstå. Tur att du såg honom först :)

2008-09-17 @ 22:19:27
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Helene & Wallander

Så sööööööööööööööööt! Hade han blivit min skulle han fått namnet Bästis!

2008-09-18 @ 00:32:08
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vilka sööötnosar helt underbara både nya kisen och Vincent!!!

Förstår att saknaden varit stor

Vi har 2 katter och det har funkat hur bra som helst vi hade hundarna innan vi skaffa katt och även min tosiga flat klarade av det så det kommer att gå jättebra.

Lycka till

2008-09-18 @ 12:10:54
Postat av: Kia

Gud vad söt den är.Skulle så gärna ha en katt.men det kommer inte att gå med mina tossar tvyärr.Är det en liten ragdoll?

kia

2008-09-18 @ 16:19:13
Postat av: Carina

Nej, men den har samma teckning som en ragdoll kan ha faktiskt men med lite kortare päls. Men denna gossen är en liten blandning mellan Birma och några fler raser. Vacker som en dag ;-)

2008-09-18 @ 16:32:51
Postat av: Lisa

Han heter Simon! Får du några problem med dina hundar så kommer jag med min Estrella. Hon har uppfostrat grannens omplacerade dalmatiner, han får inte vara i samma rum som hon, och han respekterar deras lilla kattunge när han kommer hem efter Estrellas behandling! Mycket gos önskar vi er i helgen!

2008-09-18 @ 21:03:53
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Nettan

Vilken sötnos !



2008-09-18 @ 21:15:16
Postat av: Ia & Kelly

Vilken vacker teckning den lille gossen har. Jag förstår mycket väl att du inte kunde motstå den vackra kisse. Min katt hette Frazze Fräs och hoppade alltid upp i luften och fräste till mot hunden. Där av namnet...Fräs.

2008-09-19 @ 09:43:41
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Sara

Det var mig en riktig liten sötnos!!! Hoppas nu att han ska trivas ihop med flickorna där hemma hos dig.



Hos oss är inte relationerna de allra bästa. Östen har väl kunnat låta sig bli gosad av katter - själv är han stel som en pinne - men Sudden tycker att man mycket hellre ska jaga dom och äta upp deras mat. Han är för det mesta snäll, men kan liksom inte låta bli då och då att "flytta lite" på dem... Det innebär att katterna håller sig borta på dagen och kommer fram först när hundarna har somnat för kvällen.

2008-09-19 @ 14:27:38
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: lostinuppsalawithoutborders

Vad fin! Ångrar du dig och vill ha en göingefridhemkatt så ställer Axelina upp.

2008-09-19 @ 20:53:19
Postat av: Anna och Ruben

Underbar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Anna

2008-09-19 @ 21:47:32

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0