Snö....å Moa

Så har årets första (å nästan vinterns första) snö kommit. Vittra gick ut på altanen första morgonen och stannade till och visste inte vad hon skulle göra. Hon tittade på Shiva som genast började äta av den och smakade hon oxå. Det såg riktigt kul ut! Sen ville hon knappt vara inne mer. Hon står jämt vid köksdörren och vill ut...å in...å ut igen. Hon blir busig bara av att se snön ;-)

image251

I förrgår var vi ute på åsen med Mia och Viggo och jag hade med mig Svante, min systers son från Stockholm, och Tees. Vi gick en lång runda pulsande i snön och kom tillbaka till bilarna just innan det blev helt mörkt. Hade inte snön funnits så hade det varit beckmörkt sista biten.

Att jag hade Svante och Tees med mig berodde på att resten av familjen (mamma, pappa, Suzan och hennes dotter Hannah) åkte till Landskrona för att hämta Linnea på dagis. Sen körde de ner henne till Lunds sjukhus där min bror Thomas och hans sambo är tillsammans med nyfödda Moa. Det har upptäckts att Moa har fel på hjärtat och måste opereras :-( Hon har eventuellt  till och med två fel på hjärtat som måste opereras så det känns inte som en så bra början på året eller på lilla Moas början i livet. MEN de är ju duktiga i Lund och vi håller alla tummar vi har.

image255
Bilder från i november

image256
Spännande med lillasyster

Suzan och hennes två barn kom ner nyårsdag och skall stanna tills i morgon. Svante och Hannah älskar djur och hundar och de kan ju få sitt lystmäte här nere i Skåne ;-) Tees är nog favoriten då hon är i lite behändigare storlek (kan nog bara bero på det) men även flattar duger.

image252
Skräckblandad förtjusning?

image253
Vittra tar varje chans till kroppskontakt

image254
Hannah och "morfar" (vad svårt det är att skifta mellan pappa, morfar och farfar *ler*) tittar på dansuppvisning på dvd 

Det blir ingen hundträning för mig imorgon fast det är söndag. Det är lite för dåligt väder och väglag för att jag skall ge mig ut. Jag får ta en lång skogspromenad istället som kompensation tror jag. Vi skall ju även hinna säga hejdå till "tokholmarna" innan de hinner resa hem.

Dagens Lindström:

image257

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilket underbart kort på snömonstret Vittra!

2008-01-05 @ 16:33:10
Postat av: Ia & Kelly

Vad snygg Vittra är med snö på nosen.
Förmodligen har hon en hel del snö under tassarna, som sedan bildar vatten inomhus. Det är nog därför hon vill ut hela tiden.

2008-01-05 @ 19:59:28
Postat av: Ingela

Vilken mysig vinter bild:) Jag ska ut i morgon och fota hoppas jag, hade ju hoppats kunna ta mig till era trakter och vara med på era promenader i morgon, men kl är snart 23 och det bara vräker ner snö för fullt så bilen får nog stå still....Trist men samtidigt mysigt jag älskar snö:)
Hoppas att allt blir bra med bebisen vi håller tummarna och som du själv sa så är de fantastiskt duktiga i Lund.
Kramar Ingela och gänget

2008-01-05 @ 22:52:38
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se
Postat av: Sara

Usch så jobbigt att lilla Moa har fel på hjärtat och måste opereras! Kan precis förstå hur ni - och kanske i synnerhet hennes föräldrar känner sig. Sen man själv fick barn har man utvecklat en helt ny känslighet inför hur andra små barn har det. Kan ju nästan börja böla för minsta nageltrång som en bebis har numera...
Vad härligt ni verkar ha haft det i snön! Jättefin bild på Vittra.

2008-01-07 @ 10:53:45
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0