Teba och Viltspår

Idag var jag inne på Teba och försökte reklamera buren. Jag skulle ju ändå till trakterna då det var viltspårkurs oxå idag. Då inte Gunnel var i butiken just då lämnade jag fröken Houdinis bur där och fick återkomma efter kursen.

Vi skulle lägga spår till varandra igen och vi "bytte partner" mot vad vi tidigare haft för att göra det lite svårare. Jag började och lägga och jag la med en 90 graders vinkel och som även korsade ett litet vattendrag *ler*. Jag blev helt ställd när jag kom dit  men kunde ju inte vända när jag väl var där. Det var bara att hoppa över. Det är väl sin sak när man är själv men lite orolig var jag för hur det skulle gå när mannen (som är pensionär) skulle springa efter sin hund i lina över bäcken. Det blev inte så långt spår men lite klurigt. Jag kom ut vid stora vägen och gick tillbaka till parkeringen och väntade på de andra. Det tog låååång tid innan de kom. Alla tre männen hade knappt några snitslar kvar. Jag fick lite panik när jag förstod att de hade lagt betydligt mycket längre spår än jag hade gjort. Jag erbjöd mig att gå mitt eget men det gjorde inget sa han som skulle gå mitt.

Vittras spår var långt och svårt. Spårbörjan och spårslutet var max tio meter ifrån varandra! Det gick i ett smalt U så spårslingorna låg nästan parallellt hela tiden. Flera gånger var Vittra på väg att gena över till slutet. Jag blev uppmanad flera gånger av Bosse som håller i kursen att styra henne i rätt del av spåret. Vittra låg i och jobbade hårt hela tiden men om jag inte hade styrt upp henne hade hon definitivt hoppat över halva spåret. Ja ja...det är ju träning.

Därefter var det kvickt iväg till Teba innan de stängde. Gunnel skrattade åt buren och sa att hon aldrig hade sett något liknande! Det var en sann Houdini som bott i den buren... Den hade släppt både i ett par svetsar men även i hel metall. Det hade hon aldrig sett tidigare. Det var dessutom bitmärken längs med hela bottenplattan. Det hade inte jag sett innan. Hon visste inte vad tillverkaren skulle säga men hon skulle höra av sig. Vi tog bort de lösa delarna så tog jag buren med mig hem igen så får vi se hur det går. Hon skulle lämna delarna till fabrikanten.

Dagens Lindström:

image144

Kommentarer
Postat av: Mia

Dagens Lindström ska jag sätta upp i matsalen på jobbet, haha!! Den är ju så bra!
Hoppas det ordnar sig med buren. Vi hörs!

2007-10-24 @ 22:07:55
Postat av: Guinness matte Lena

Hej Carina!
Det är ju lite pinsamt att be dig om en tjänst eftersom vi aldrig har träffats men här hemma finns rätt så många trasiga hundattiraljer. Du tror inte att du skulle kunna reklamera dem åt mig när du ändå håller på?!!!! Det där med "omöjlig att ta sönder" är bara fiffel och båg. Guinness borde få jobb som leksakstestare så kunde man införa en ny kvalitetssäkringsmärkning:
GUINNESS-TESTAD! Då hade man vetat vad man fick för pengarna.

2007-10-24 @ 23:35:45
Postat av: Ingela

Stackars dig som har en sådan utbrytare....min håller sig i hagen, har inte fattat att man kan hoppa över och jag hoppas att hon inte kommer på det.
Dagens Lindström var kanon, måste säga till Johan att han kollar.
Ha det bra kram från oss

2007-10-25 @ 07:41:56
Postat av: Carina

På Teba är där en stor skylt vid kassan. "Trasiga och använda leksaker går inte att byta" Har ni varit där och försökt tidigare då? ;-) Jag hoppas bara att min bur inte räknas som leksak :-)

Å Lena - varför skaffar du inte dig och Guinness er en blogg? Vi vill gärna läsa om er!

2007-10-25 @ 08:57:57
Postat av: Guinness matte Lena

Jag har också sett den där skylten och förstått att den är riktad till Guinness och hans likar. Vi är dock otroligt tacksammma att vår lille buse enbart demolerar sina egna saker.
Jag har funderat på en egen blogg men jag är rädd för att min ironiska ådra kommer att ta överhanden med risk för svårlösliga missförstånd. Än så länge nöjer jag mig med att "terrorisera" andras bloggar emellanåt. Men man vet aldrig.
Vad bedårande söt Vittra är! Guinness är så stolt över att få figurera tillsammans med henne på Kias hemsida.

2007-10-25 @ 09:52:25
Postat av: Carina

Det är ju det som är det bästa med egen blogg! Man får vara hur ironisk och sarkastisk man vill *ler* Tycker visst att du skall börja blogga.

Ja den bilden ja... Kia "stal" ju den bilden =) Jag tyckte inte att insatsen eller "bedriften" ens var värd att uppmärksammas - att bli BIR som ensam deltagare *ler* Tycker Guinness borde fått ståta själv efter sin bedrift istället.

2007-10-25 @ 11:27:29

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0