Tisdag...

Det händer mycket i en valps liv på en dag. Även om de sover en hel del med.


Morgonbus med "syrran" är en bra början på dagen!

 


Vittra har verkligen blivit en perfekt "nanny"

 

 


Sen välter man vattenskålen på altanen! Vatten är kul.

 


Så kom Tees och mamma på lunch. Tees öron är jättegoda!


Svansen med ;-)

Sen får man sova middag..... i denna ställningen snarkade Lystra ljudligt.

 


Lystra har hittat Vittras favoritställe - kommer bli trångt där i framtiden!

 





 
Sen åkte vi till Arkelstorp till "Mias damm" . Mia är ju sjuk och ville ha sällskap vid hundrastningen. Vi var lite nyfikna hur Lystra skulle göra med vattnet.

 


Först fick de springa av sig lite - Vittra badade dock mest hela tiden

 


Vad är det för en liten figur tycks de undra?

 

 


Lystra tyckte det var fräckt med vattnet! Hon gick i och plaskade rätt bra.

 

 

 


Kommer bli en vattenhund det oxå är jag säker på


När Vittra och Vera for i vattnet vid ett tillfälle for Lystra med och sprang rätt ut i vattnet. Helt plötsligt tog botten slut och hon fick simma in. Jag fick hjärtat i halsgropen men hon simmade in innan vi hann blinka. Men jag hade kameran på filmning och fick med en del. Här kommer ett par bilder taget som stillbilder från filmen - något sämre kvalite.


Plums!!!

 


Jag kan simma!

 


"Nannyn" i full språng för att rädda!

 


Faran är över...

 


Det var häftigt och kul!

Vi gick sen upp på ett fält i närheten för att hon skulle torka lite och att de stora fick springa av sig



 






Vittra lärde henne gräva efter mullvadar och sorkar


 


Kan själv!

 


Min lilla vattensork!

 


Vad månde det bli av denna svansen i framtiden? *ler*

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Jadu - vilken vattentjej! Simmar redan vid 9 -veckors ålder. Även jag satte hjärtat i halsgropen, men hon fixade det galant!

Tack för att du kom ut och rastade oss. Idag mår jag mkt bättre!

2010-08-04 @ 12:53:28
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Ja kan bara säga det igen, vilken tjej alltså... bara så jädrans cool & förbaskat söt!

2010-08-05 @ 00:07:24
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Lisa

Svansen blir som Dorrans, hennes såg likadan ut när hon var valp. Jag tog ned den på promenaden senast i dag. Jag tror de har svansen för att kunna ta in alla världens satellitkanaler. De går rakt in i hjärnan, för ibland skäller hon helt omotiverat, det måste vara något hon ser på "tv".

2010-08-05 @ 09:19:26

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0