Utställning i Höör

Så var utställningen till ända. Jädrar vad trött jag blev! Vi somnade alla tre på plats och ställe när vi kom hem och vaknade nyss (halv åtta). Jobbigt att vara där med två hispiga, höll jag på att säga men, väldigt aktiva tjejer. Å väldigt nyttigt för framförallt Vittra. Jag tyckte att vi fixade Shivas löp rätt okey och satt lite utanför den största folksamlingen. Jag tror faktiskt inte att några hanar blev så störda mer än Viggo som givetvis tyckte det var orättvist att han inte fick para sin älskade Shiva. Men Mia valde plats bredvid oss efter att vi hade boat in oss så jag har inte så dåligt samvete för det.

Vittra var i högform hela dagen och hennes förväntningar låg nog åt helt annat håll än de aktiviteter som stod till buds. Hon såg hela tiden ut som hon väntade på att få jobba. Hon tittade hela tiden in mot ringen och de runda skyltarna som var "pris pallen" och trodde nog att de va nåt kul. Tji fick hon ;-) Hon var verkligen inte lätt att ställa då hon mest ville skutta och tramsa sig. Men det gick väl hyfsat i ringen ändå. Jag hade ändå värmt upp henne många gånger medan Shiva fick nöja sig med två träningsrundor innan. Vittra gol hela tiden då jag jobbade med Shiva men Mia och Ingela lovade passa henne när jag skulle upp i ringen. (det gjorde Ingela med den äran. Jag såg dem flera gånger ihop och Vittra såg så nöjd ut.)

Vittra kom på 4:e plats i Ukl (av 4 *ler*) med kritiken:
Trevlig 16 mån tik. Bra huvud, uttrycket störs av ngt lösa ögonkanter. Bra hals, stark rygg. Välansad svans. (menades nog välansatt - inte att jag varit flink med saxen ;-)  Utm benstomme, bra vinklar fram och bak. Rör sig ngt instabilt fram, i övrigt bra. Bra pälskvalité trots fällning. Tyvärr underbett. Välpresenterad.
Var väl en rätt sanningsfull kritik.

Vittra står hyfsat (Foto Helen & Wallander)


(Foto Cattis)


Foto (Cattis)


Sen var det Shiva i jaktklass. Jag hann inte värma upp henne alls mellan utan hann bara iväg och byta. Men hon är ju bara till att ta i kopplet och springa med. Enkelt och bekvämt. Hon kom oxå på 4:e plats (av 6 tror jag) Hon är ju helt naken just nu så där var inga förväntningar på någon bättre placering heller.
Trevlig 4 årig tik. Feminint huvud, vänligt uttryck, bra hals rygg och kors. Tillräcklig benstomme. Bra vinklar bak, ngt rak front, rör sig lätt och elegant, ngt vispig front. Päls i fällning. Välvisad.
Det var väl en rätt sann kritik det oxå. Hon borde ha mer front, benstomme - men framförallt päls.

Full fart med Shiva (Foto Helene & Wallander)


Det var rätt mycket folk där och det är ju kul. Men med en löptik så går man ju inte omkring och pratar så mycket med folk men det får bli en annan gång. Vi hade fint väder iaf och det var som sagt nyttigt - framförallt för lillan. Hon behöver socialtränas. Funderar lite på att köra till Höör i morgon oxå och starta Vittra på Workingtestet. Man kan ju köra hem efter 4 timmar och låta det vara sen. Det blir ju en träning det oxå även om man inte hinner hela provet färdigt. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Vilken tur att ni kom i alla fall och grattis till 4:e paceringarna på båda dina fina tjejer.



Wallander flörtade lite med Vittra men av en viss anledning så avhöll jag honom för att träffa Shiva. Det fanns tillräckligt med goda dofter i alla fall.



Jag hoppas vi ses imorgon, då är det ju söndag och det är ju din träningsdag :-)

2008-05-24 @ 22:37:33
URL: http://wallander.blogg.se/

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0