Skit oxå!

Av alla tider på året så var det väl sämsta tänkbara tillfälle att ha en löptik just nu! Shiva började löpa idag. Både Saras hanar visade det i fredags och flera hanar i träningsgänget blev kollriga i söndags av Shivas dofter. Stackars Viggo hällde jag vatten på på kvällen för att han skulle låta Shiva vara ifred. Var ändå helt övertygad om att inget löp var på g utan att hon bara var lite mer än vanligt intressant som de kan vara ibland. Men men...denna gång blev det bara 5 månader mellan löpen. Hon brukar ha 9 - 10 månader.

Dubbelhelgen i Höör spricker ju helt då jag inte orkar ta med en löptik dit. Så hela planeringen gick åt pipan. Jag får dra bägge hundarna tyvärr. Men värst av allt känns ändå att mitt jaktinternat helgen efter går åt fanders. Den som jag har sett framemot hela vintern. Jag får lära mig att inte se fram emot något så mycket - för då brukar det skita sig i slutänden!


Dagens Lindström känns passande på nåt vis:


Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Så himla typiskt alltså, när så roliga saker var på "G" för er. Just nu hjälper det väl inte att säga att det går fler tåg... men jag säger det ändå.



Kan inte tikar bara få en mellanblödning som kanske är slut redan imorgon? Det har kanske bara blivit lite fel i maskineriet, eller kanske inte. Ja vad vet jag en oerfaren MOR med en slyngel till kille.



Hoppas att vi ses snart i något annat sammanhang istället.

























2008-05-19 @ 23:46:32
Postat av: Lisa

Välkommen till gänget! Min spårkurs på söndag ryker plus att jag antagligen inte kan åka på fortbildning på Ölandoch bo i stuga och träffa kursare för att pappa är nyopererad. Fast jag är glad att han klarade sig, trodde ett tag att jag skulle mista honom i går.

2008-05-20 @ 21:31:28
Postat av: Sara

Ja, helt bakom flötet är inte Östen, trots allt - inte när det gäller att känna igen doften av en löptik på G! Så himla trist att du inte kan vara med, men jag hoppas ju ändå förstås att du ska komma med Vittra!!!

2008-05-20 @ 23:01:29
Postat av: Lisa

Jo, förresten,man ska visst ta ut glädje i förskott. Då får mani alla fall vara glad i några dagar,och i vår ålder kan man ju hantera besvikelser!

2008-05-21 @ 11:34:41
Postat av: Ia

Vad tråkigt att Shiva löper, jag hoppas att du kommer med Vittra.

Och jag håller med att man ska ta ut glädjen i förskott, man mår ju så bra de dagarna.

Men visst blir man besviken när man inte få uppleva det som man hade tänkt sig och tränat för.

2008-05-21 @ 13:20:02
Postat av: Maria & Meia

Åh va typiskt! Det är vid såna här tillfällen (men ENDAST då) som man ångrar att man inte har en hanhund istället :) Håller med om att Östen är en riktig "hundkännare"...

Kram / Maria & gänget

2008-05-21 @ 17:11:17
URL: http://www.eng-johnsson.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0