Bilder från i helgen

Jag var så trött när jag bloggade om helgens händelser att jag inte orkade fixa och trixa med bilderna oxå. Det blev inte så mycket bilder tagna i helgen - på söndagen inte en enda... Vet inte vad jag var fullt upptagen med ;-) Men här kommer några från lördagen och idag.


Här slog vi upp våra tillfälliga bopålar på utställningen.


Vi höll oss lite vid sidan av för att inte locka hanarna med Shivas förföriska dofter. Men visst ser det ut som hon flörtar lite?


Kia visar någon av de nyaste brun-valparna. Vilken kontakt!


...och igen.


Lisa med Totte. Vad snygg han var och vad bra hon ställde honom! Så glad jag är för att han hamnade i ett bra hem tillslut!


Viggo och Mia äntrar ringen


Mia och Viggo glassar runt lite...


Mycket väntan på utställningar...


Efter Ökl i hanhundsklassen så kom inte kameran fram mer *ler* Får väl snart hyra in en proffsfotograf som Sara gör ;-)

Söndagen som sagt blev helt utan bilder. Kameran var bara med som extra vikt i ryggsäcken. Dumt - men jag kom på det alldeles för sent.

Idag fick iaf hundarna lite gottis för att "fira" helgens bravader. Två goda märgben att gnaga på. Vittra som är en riktig utetjej vill hela tiden ut med benet i trädgården. Men det regnar så jag tycker gott hon kan vara inne med det. Annars ligger hon gärna själv ute i trädgården och filosoferar eller sitter på altanen och tittar ner i den. Shiva vill helst vara vid mina fötter och trängas.


Gnaga är gott. Vittra var lite rädd för att bli av med sitt ben så hon går gärna undan


Men det går att dela plats oxå.

Om jag skall försöka sammanfatta helgen - eller iaf WT:et så måste vi träna mycket mer passivitet. Vi kan inte börja göra det tillsammans med femtio andra. Jag tror att jag måste gå ut i skogen och tydligt lägga ut apporter och sen sätta mig och fika och ha lite tråkigt. Sen kan man göra det med några få andra och sen öka på stressen med att låta andra jobba innan Vittra får göra något. Men som vanligt....det går inte att hoppa över steg två till tio.

Likadant med det fria följet. Jag måste ta mig i kragen och börja träna det. Även om Vittra inte blivit så stressad i passiviteten så hade hon inte ens på sina bästa av dagar klarat allt detta fotgående utan koppel som där var på provet. Inte ens med Valium eller annat lugnande *ler* Då är det egentligen meningslöst att starta på prov. Fot kan hon ju lite grann i koppel (med godis, på lydnadsplanen, med kända hundar osv) men även här kan man ju inte hoppa över steg två till tio. Alltså måste jag bestämma mig för om jag tycker det är värt det och om det är lönt att lägga ner dessa oootaliga timmar som kommer att krävas för att det skall sitta. Troligen tycker jag inte det eftersom jag tycker det är sååå tråååkigt. Men då får jag ju ta konsekvenserna av det och ge tusan i att försöka kräva lydnaden i konstiga sammanhang. Annars blir det ju orättvist mot hundarna.

Jag har missat Lindströmmarna ett tag så här kommer ett gäng:








Kommentarer
Postat av: Mia

Säg till när du vill ha någon att fika och ha tråkigt med! Jag ställer upp!

Förresten - du har tre bilder för mycket på din blogg, gissa vilka...hm



2008-05-26 @ 20:36:45
Postat av: Cissi

Tycker ALLA dina bilder är fina, som alltid. Du e flitig jämfört med mig...Kul att få se lite från helgen..

2008-05-26 @ 21:07:58
Postat av: Carina

Ja Mia...jag vet att det blev fyra Lindströmmare idag...du är ju bara van vid en i taget. Nästa gång blir det som vanligt garvar

2008-05-26 @ 21:38:52
Postat av: Ia

Jag fick heller inga kort tagna under WT.

Man hade liksom inte tid med det.

Våra hundar kan allt det som är roligt och nu får vi försöka föra över att passivt och frittfölj är jätteskoj.

2008-05-28 @ 12:29:56
Postat av: Sara

Ja, "proffsfotografer" är inte dumt att ha med sig! Dock vore det förstås praktiskt om sådana även kunde tänka sig att plåta uppställningsbilder, samt andra hundar än valpar och hans egna... Vi har inte en endaste bild på en tik som är över halvåret!



I sommar (juli) ska Marie och Tonie ha gå fot-träning med stadga för allt oss blåbär! Då måste ni vara med förstås! (Mer info kommer sen)

2008-05-28 @ 16:42:30
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Maria & Meia

Fint väder och fina hundar, vem orkar bry sig om fotgående då... :)

2008-05-29 @ 10:30:57
URL: http://www.eng-johnsson.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0