Hej mitt vinterland....

I söndags tränade vi vattenapportering och i måndags kom snön... Inte så lite heller. Jag är glad att jag fick in min bil i garaget för tredje natten denna "vinter". Det underlättade tisdagsmorgonen mycket i tid. (tid på morgonen är dubbelt värd vet ni väl?) Snön är ju så nykommen att jag var ju tvungen att ta ett kort på hundarna i snön. Först på kvällen och sen dagen efter. Kommer här..

image476
Första kvällen... hundarna ville inte in :-)

image477
Morgonen efter. Jag fick "köra på" syrenbusken i grindhålet för att komma ut med bilen.

image478
Hundarna på baksidan

image479
Bild från framsidan. Ser ut som jag har helt insynsskyddad tomt... har jag tyvärr inte.

Nu får det räcka, både med bilder och snö. Jag vill ha vår!!!! Hoppas mina blommor som blommade innan snön kom överlever.

Dagens Lindström:
image480

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jösses vad med snö ni fick! Det kom bara lite här, men desto mer blåst. Förhoppningsvis klarar växterna snön, den isolerar ju lite. Men räfsa inte bort löv osv, lägg på mer istället när snön försvinner.

2008-03-19 @ 14:30:51
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Ingela

Wow med snö! gissa om mina hundar är avis på dina, jag oxå för jag älskar snö och om det nu ändå ska snöa så kan det ju komma rejält,helst skulle det ju kommit för ett par månader sedan.

2008-03-19 @ 16:31:03
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se
Postat av: Mia

Alla som läser min blogg och ser Carinas bilder förstår nu varför jag inte kunde ta bilen till jobbet på tisdagsmorgonen. Min bil med sommardäck alltså. Ja, jisses vad mycket snö vi fick helt plötsligt. Trist! Men fina bilder blev det Carina!
Ser nu att det står tass-tyck på knappen!!!!!! Va coolt!!!!

2008-03-19 @ 17:44:07
Postat av: Carina

Jepp jag har härmat Wallanders MOR. Har även ändrat texten ovanför till "Lämna fotspår här"...visst är det coolt...;-)

2008-03-19 @ 17:57:29
Postat av: Helene & Wallander

Så vackra vinterbilder har jag sällan skådat tidigare. Carina, jag tror allt att du oxå har använt dig av Photoshop, med det programmet kan man tydligen skapa vad som helst!!!

2008-03-19 @ 22:58:22
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilka underbara bilder av snön!! Men det räcker med foto...jag vill ha vår o sitta ute o fika o höra på fåglarna!!!

2008-03-20 @ 03:07:12
Postat av: Malin, Oscar och Zolo

Ville bara tassa in och önska dig och hundarna GLAD PÅSK.

Kram Malin, Oscar och Zolo

2008-03-20 @ 17:13:35
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0