Annorlunda helg

Denna helg skulle det ju ha blivit jaktinternat uppe i Lönsboda men då Shiva löpte så sprack ju det. Jag hade tagit semester på fredagen för att ändå få lite avslappning och vila. Nåväl - den kom till pass ändå. På torsdagen ringde min bror och sa att de var inne på sjukhuset med Moa igen då hon krampade trots medicinering. Pappa och jag åkte ner till Lund för att stötta dem och ta hand om storasyster Linnea.



Vi sov över på patienthotellet och hade Linnea hos oss. Vi körde en runda till Landskrona på fredagen för att hämta grejer och passade på att luncha på McDonalds.


Då det verkade bli långvarigt med Moa tog vi med oss Linnea hem till Hässleholm och även Thomas sambos äldste son Josef fick följa med hit. Eller till mina föräldrar rättare sagt. Linnea tycker det är lite läskigt med stora och stökiga hundar så det var lättare hos Tees. På eftermiddagen var farmor och farfar med barnen hos min syster och hennes ungar och de fick hoppa på deras studsmatta. Det var populärt. Linnea var helt slut och hade somnat första kvällen kl 9 och sov till 9 dagen efter. Det behövde hon nog. På lördagen åkte jag dit och fikade och var iväg en stund på en lekplats med dem. Linnea ville prova allt men mest av allt ville hon bli gungad för att få fart hela tiden. Det är en mycket bestämd dam och kräver full uppmärksamhet - annars blir hon rätt ljudlig ;-) Men ett tag hade vi kul iaf ;-)











När det blev för kinkigt (hur stavas det??) så bestämde jag att vi skulle åka tillbaka till farfar. Linnea ville dock inte följa med så hon satt kvar. Jag och Josef gick mot bilen men hon satt kvar och surade *ler* Josef blev lite orolig och sa hon kommer inte... "Då får vi det lugnt och skönt i eftermiddag" sa jag men då blev han jätteorolig för att jag skulle lämna henne där och sprang tillbaka och mutade henne med en tablettask - å då kom hon *ler* Josef är nog inte van vid "Konsekvenspedagogik" :-)) Sen var det lunch hemma hos farmor och det satt riktigt gott i magen. Efter maten körde vi till min kusin Anette och hennes barn. Ny studsmatta, kanin och dessutom sjötomt.






Efter lite lek i trädgården så gick vi ner till stranden och badade. Det var verkligen varmt i vattnet och skönt att gå och plaska i.





Linnea ville inte bada men lät Josef hälla lite vatten över henne från hinkarna hon lekt med innan.













Linnea tyckte det var läskigt med sandbotten men vågade sig i tillslut en liten bit. Vi fikade först nere vid stranden lite och sen uppe vid huset. Så blev det klart mer hoppning....







Linnea somnade i bilen hem ... *ler*

Dagens Lindström:



Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilken tur att Linnea har er som gör så mycket roligt för henne,ni verkar ha haft en hektisk helg, tur med vädret hade ni också, annars hade hon nog varit lite kinkigare "ler", hoppas att de blir bättre med Moa så hon får komma hem snart igen.

Hoppas vi ses snart & Må gott i värmen

2008-06-01 @ 17:23:40
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Vilken "barnahelg" det blev för er istället, ja ibland blir det inte som man tänkt sig av olika anledningar. Härliga glada sommarbilder på glada lekande barn, får en på gott humör. Hoppas lilla Moa mår bättre.

2008-06-01 @ 18:56:42
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vi håller alla tummar, tassar och fågelfötter för Moa!

2008-06-02 @ 12:00:10
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0