Kvällsrunda i Arkelstorp

Idag var jag och min mamma på Hästveda marknad. Det var alldeles precis lagom folk där...nästan folktomt ;-) Men å andra sidan så stängde stånden lite väl fort oxå. Men vi hann väl med vad vi behövde ändå. Efter en snabb fika med paranteserna körde jag hem till Mia för en kvällspromenad och lite vattenapportering. Jag måste försöka få Shiva att lämna av snyggt vid vattnet. Tycker jag har försökt de flesta träningsmodellerna - så nu var det bara prinskorv och köttbullevarianten kvar.

Först gick vi en rätt lång bit i koppel (för att vara i koppel alltså - inte så långt annars) Hade hundarna på "följ mej" och det funkar ju faktiskt väldigt bra. Tack Marie för hjälpen!!! Mia hade kameran med sig och för ovanlighetens skull fick jag finna mig i att vara huvudobjekt för kameran..eller mina hundar förstås. Ser väl inte helt tokigt ut får jag erkänna med fotgåendet.




Ser nästan ut som jag har nackspärr eller hur?
Men det har jag nästan oxå.






Här fick Viggo hänga med i gänget





Visst var hon flitig med kameran? "Här går de på asfalt..." "å här går de i gräs" osv..*ler*





Sen blev det lite "köttbulleträning" med Shiva. Inget godis förrän dummien låg i handen. Tror att det gick in till 80 % iaf. Skall försöka hålla kvar i den träningsmetoden innan jag "dissar" den oxå. Kanske det funkar i långa loppet.



Även Vittra-Kvittra fick apportera. Hon kastar sig i vattnet som en torped men är helt ljuvlig i sina avlämningar. Raka vägen upp till mig och inte en tendens till att vilja skaka innan hon sätter sig. Helt underbart att inte ens behöva träna bort något felbeteende! Här kommer en kavalkad:














Tack för idag Mia och tack för alla bilder. Är fortfarande ovan vid att sätta in bilder på mig själv. Men vi överlever väl? ;-)


Dagens Lindström:




Kommentarer
Postat av: Mia

På första bilden ser det ut att fattas något, hm vad kan det vara - jo en handväska! Så som du ser ut känner jag mig när jag går med min handväska.

Tyvärr praktikserar Viggo inte följ mig utan följ Shiva istället....

2008-07-11 @ 00:04:12
Postat av: cecilia

Handväska??Jag har en blå elegant aftonväska! Det är av siden med ett vackert pärlemo spänne!! Men jag känner igen besvären med nacken. Måste bero på ovanan att bära aftonväska...

2008-07-11 @ 08:57:23
Postat av: Carina

Jag kan inte ta till mig varken handväskan eller aftonväskan. Jag tänker mig det mer som "förlamade armar" flinar Det hände inte så ofta tidigare att jag gick med armarna rätt ner i samband med koppelpromenader ;-) När jag ser bilderna idag igen så är jag nog gladast för de löst hängande kopplen. Även om hundarnas positioner inte är så exakta.

2008-07-11 @ 09:17:40
Postat av: Sara

Jäklar vad snyggt det ser ut på "följ mig"!!!! Och vilken överkurs att ha TRE hundar i bredd i fotgåendet! Också himla fin bild där hundarna tittar upp på dig, ni ser ut att ha superkontakt! Vad är hemligheten? Köttbullar mellan tänderna eller intensiv träning???

2008-07-11 @ 11:06:00
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Carina

Jag har ju faktiskt kunnat gå så med fyra tidigare. Men det är ju svunna tider. Men märk väl att Viggo ligger bäst till vid knät. Mina är liite långt fram.



Hemligheten är att Mia sa "gör nåt ljud så de tittar på dig" ;-) Jag kallade på Vittra och Shiva var givetvis orolig för att missa nåt ;-) Varför var jag tvungen att avslöja detta??? :-)

2008-07-11 @ 11:55:20
Postat av: Mia

Klart att dina hundar ligger före Viggo - de vill ju inte ha någon nosandes i rumpan hela tiden...jag får väl sätta in bilderna på Viggo Värsting på min blogg och visa en annan sida av denna promenaden...hm... Viggo Velour blev Viggo Värsting igen...

2008-07-11 @ 15:13:32
Postat av: tina

Fina bilder!

Fick just ett sms av mia. Vad menar hon med bra? Det var inte ett av de orden vi diskuterade.

2008-07-12 @ 16:26:41
Postat av: Helene & Wallander

Så fint det går för er nu, ser mycket trevligt och väluppfotstrat ut. Tänk du fixar två på en gång och jag har problem med en, hm....



Härligt att se hur fint Vittra lämnar av till dig vid vattenapporteringen.



Gällande din & Shivas byteshandel, jag tog till samma metod med Wallander på land och sedan tycker jag att poletten trillade ner en bra bit, vågar inte säga att den trillade ner helt för då blir det väl bakslag även på den biten.



Himlans roligt att få se dig med på lite bilder Carina. Mia fixade fotograferandet riktigt bra må jag säga.

2008-07-13 @ 16:03:07
URL: http://wallander.blogg.se/

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0