Så var nyårsafton över...

...för denna gången. Jag var lite "skum" på hur Shiva skulle reagera på raketerna i år då hon de senaste två nyåren tillbringat tolvslaget tillsammans med en grymt skott- och raketrädd hund. Den hunden gick in i ett chocktillstånd varje nyår och jag var lite rädd för att det smittats över till Shiva. Hon skäller en del på smällare men visar ingen direkt rädsla. Så även detta år. Hon skäller på enstaka smällare ungefär som hon tror att någon kommer - typ som när hon hör grannarnas bilar komma hem. Men ingen rädsla - mer vakt. Men när det började smälla mer frekvent så slutade hon även med skallen.

Jag tog dock det säkra före det osäkra och tillbringade nyåret hemma med nerdragna markiser och fördragna gardiner. Grannarna undrade nog ;-) Musik var på i alla rum och jag höll på att gå sönder. Det är det värsta jag vet att ha både tv och radio på - men vad gör man inte för sina  hundar. *ler* Ett par grisöron vid tolvslaget tog bort det värsta intresset för bomberna utanför fönstren oxå. Sen när det lugnade sig vid ettsnåret skulle jag släppa ut dem för sista pinkrundan - då började givetvis grannen bakom igen! *suckar* Hundarna slapp sova i köket i natt (som har fönstret mot den grannen) och fick ligga i mattes säng! *hoppsan* Vittra som bara varit på ovanvåningen två gånger tidigare, när hon skulle badas, tyckte det var toppen. Hon sprang runt första halvtimmen och bara "upptäckte".  Sen knölade hon ner sig i sängen och suckade ljuvt...såhär skulle man alltid ha det, sa hon.... :-)

Vi började det nya året med att gå en runda med en ny bekanting. Den nya flatten som flyttat in i vårt kvarter - Ruben. En omplaceringshane på 15 månader som flyttat hem till Anna och hennes familj.  Vi gick en runda på Espethöjden och Vittra och Ruben fann varandra direkt.

image246
Dålig bild men kolla Vittras gap *ler*

Ruben är en otroligt hög 66cm? gosse som inte riktigt växt i sina ramar än. Men mild och trevlig och som säkert kommer bli till mycket glädje för sin nya familj.

image247
Även Shiva tyckte det var en schysst new-kid-in-the-block

image248
Vittra "klättrar" ner

Vi provade även att kasta ett par dummies till Ruben efter promenaden... vilka avlämningar! Han var liite trög ut och in, men har förmodligen inte apporterat så mycket tidigare. Men han har helt spontana avlämningar. Så vackra så. När jag kastade en dummie i slutet tänkte han att det är väl bäst att lämna tillbaka den till den tanten som "tappade" den. Han kom snyggt mot mig och när jag inte tog emot den så klättrade han upp i ansiktshöjd för att lämna den. När jag fortfarande inte tog den så tryckte han den mot min mun!!! *ler* Då var jag ju tvungen att ta emot gåvan. Läckert! Var rädd om de avlämningarna Anna!!!

image249

Jag har inte lärt mig bemästra min nya kamera ännu men tyckte denna var läcker ändå att ha med... Kolla Vittras fokus *ler*

Dagens Lindström (appropå alla nyårslöften *ler*) :

image250

Kommentarer
Postat av: Mia

"Skuggan" är glad för att det var Rubens och Vittra som fann varandra. Då har han kanske fortfarande en chans på Shiva...

2008-01-02 @ 13:04:25
Postat av: Shiva

Så klart Viggo! Det finns bara du! *nickar* Sådana småungar intresserar inte mig! *pha* Men han var stor ändå...

2008-01-02 @ 14:53:04
Postat av: Lisa

Skönt att ingen av dem är rädda för smällare! Matilda är jätterädd, det är ett helsike. På nyårafton är en sak, men i kväll och veckorna innan...Och det är väl inte slut än. Nu har jag gnällt, det känns mycket bättre. Må bäst!

2008-01-02 @ 23:54:27
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Ia & Kelly

Vad skönt att ni klarade av nyårshelgen. I år tyckte Kelly det var lite läskigt och skällde väldig mycket.
Bilderna är jättebra och det är nog svårt att fånga en flygande flatte.

2008-01-03 @ 13:46:29
URL: http://kellybrown.blogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0