Slutspelet för körsbärsträdet

Man trodde ju att körsbärsträdets historia var till ända i höstas. Kvar stod bara en "liten" stubbe. Min svåger som har en grävare lovade att hjälpa mig att dra upp stubben så jag blev av med den. I min fantasi...eller i brist på fantasi... så såg jag framför mig ett litet hål och en stubbe intakt vid sidan av hålet när han var färdig. Verkligheten så lite annorlunda ut. *ler* Ett tag såg det ut som trädet var lika stort under jord som det varit ovan jord. Här kommer en liten bildkavalkad från idag. (själva jobbet med grävaren tog nog inte ens en kvart...)

image603
Min lilla oanseliga stubbe före...

image604
En knapp tredjedel uppe..

image605
Grävarmästaren Lars själv...

image606


image607
I princip allt uppe som skulle upp. Visst var det mer än man trodde?

Sen var det Carina själv som fick såga av rötter som satt kvar
med motorsågen och yxa.


image608
Det mesta avsågat och bortforslat. Återstår "bara" att jämna till det hela.

image609
Hundarna framför och bredvid det mest av rötterna

image611

image612

Dagens Lindström:
image610

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, vilka rötter! Vilket dagsverke ni gjort!

2008-04-19 @ 18:49:48
Postat av: Helene & Wallander

Inga dåliga rötter och inte lite rötter heller. Vilket jobb att fixa till allt, ja inte för grävaren alltså, men för dig! Kan tänka mig att det känns lite extra i dina musklerna idag.

2008-04-20 @ 16:01:48
URL: http://wallander.blogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0