Viltspår i Hörby

Så var det kurs i kväll igen. Vi började kursen lite tidigare på kvällen än vi brukar då vi nästan hade nattorientering senaste gången för de som gick de sista spåren. För att undvika behovet av pannlampa så åker de som kan dit lite tidigare och läggar sina spår. Denna gången skulle vi lägga till varandra. Det blev lite längre spår än vi gjort tidigare. Vittra var lite vimisig som vanligt.... hon behöver nog arbeta lite före för att lugna ner sig lite. Hon känns okoncentrerad men instruktören säger att hon gör vad hon ska. Men jag tycker hon är lite väl yvig i rörelserna. Men hon hittar ju alltid sin klöv även om jag förmodligen styr henne omedvetet.

image111

Vi har det trevligt på vår kurs iaf. Det är ju en hel del väntan på att spåren skall ligga så mycket snack och fika blir det ju. Nästa gång skulle vi börja göra vinkel.

Hemma har hundarna (främst Shiva) vunnit med 10 - 0. Hon har lyckats forcera inhägnaden i köket varje dag nu i flera veckor så nu jag har gett upp. Ett antal skor har finfördelats av Vittras tänder och en del hundsängar har gått åt (även Tees säng tyvärr som bor hos oss just nu) så nu är det rensning i hela köket och "hagen"  får gärda in datorn istället...får se hur länge den överlever. Hundsängarna får bort och de får bara ha fällarna att ligga på. Trist men sant.


Dagens Lindström fick mig att skratta högt: 
image112

Kommentarer
Postat av: Sara

Så trist det är att komma in och hitta sitt hem i spillror efter jobbet! Men buren då? Eller sitter Nisse fortfarande inspärrad i den?

2007-09-27 @ 12:32:48
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Carina

Ska Vittra sitta i den vill ingen annan vara hemma ;-) Det får vara de gånger som jag tränar med Shiva. I övrigt får de vara i hela köket nu utom där datorn är..får se om den överlever. Så får inte matte vara så lat utan plocka undan överallt...
Nisse har jag låst in i källaren!

2007-09-27 @ 13:35:29
URL: http://här
Postat av: Lena (Guinness matte)

Detta är mitt första besök på denna blogg och jag blir genast väldigt nyfiken. Vem är Nisse?

2007-09-27 @ 17:52:03
Postat av: Mia

Viggos passion är mobiler. Skor har han låtit bli, tack o lov.
Spårträning är kanon. Dels är själva spårandet väldigt kul träning tycker jag, men FIKAT man har när man väntar på att spåret ska lägga sig är ju suveränt!

2007-09-27 @ 19:54:41
Postat av: Carina

Nisse går att beskåda på bland annat sidan "Trädets sista dag" på sista bilden ;-)

2007-09-27 @ 21:25:22
URL: http://här
Postat av: Lena

Jag tackar för informationen. Man blir ju lite orolig när Sara först frågar om Nisse fortfarande sitter inlåst i buren och du sedan svarar att han är inlåst i källaren. Jag borde ha förstått att det inte var en fyrbening ni pratade om utan bara en man. Det är ju lite svårt med namn nuförtiden. Läste om en hund på en annan blogg som hade fått namnet Ingegerd. Vad säger man?

2007-09-27 @ 22:21:37
Postat av: Carina

Nej det är klart att det bara var en man. Hundar finns det väl lagar för hur man får behandla =)
Ingegerd låter kul *ler*

2007-09-27 @ 22:29:38
URL: http://här
Postat av: Lena

Är det måhända inhyrda Nisse från ManPower? Då specificerar man väl i kontraktet vilka arbetsuppgifter som ingår och hur arbetsförhållanden och den psykosociala arbetsmiljön ser ut. Har man skrivit på så har man skrivit på.

2007-09-27 @ 22:58:42
Postat av: Carina

he he...som sagt. Kolla in Lindströmmaren under sidan "Bröllop" =)

2007-09-27 @ 23:11:48
URL: http://här
Postat av: Malin

Hej hej! Hittade hit via nån via nån.. (eller det var nog från Sara's blogg) Mkt trevlig läsning & många skratt åt "Lindströmarna". Ha en härlig hund-höst!

2007-09-28 @ 00:29:19
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Ingela

Gapflabb!!!!Du e inte klok med dina Lindström, denna sista tyckte jag var suverän..........Det är bra att Nisse sitter i källaren de ska veta sin plats!!Jag försökte gjuta fast Johan i golvet i tillbyggnaden men han var för snabb, hade vatt bra att ha honom där så han fick lite gjort. Ha de bra kram från Sibbarps Zoo

2007-09-28 @ 08:30:17

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0