Spårkurs och mer träd

Igår var Vittra och jag iväg på spårkurs igen. Denna gång hade jag med mig Vittra själv...jag lär mig. *nickar* Hon förstod att det var spårning på gång så hon spårade på hela parkeringsplatsen och ända ut till där spåren lagts. Hon tycker det är spännande. Men hon är ju bara 7 månader så man kan ju inte ha för höga krav på själva utförandet. Blodspåret gick lite bättre än sist. Lite snurrade hon runt och tappade spåret men kom snabbt tillbaka. Bosse som håller kursen sa att det till och med hörs när hon ligger rätt i spåret. Hon nosar så det hörs :-) Matte tycker att hon låter som ett mellanting mellan en gris och ett trasigt membran *flinar* Men kul är det!

Under tiden som vi var i väg så tog mamma och pappa en ny titt på trädet där hemma. (jag som inte hunnit få bort den gamla grenen) De vet att jag inte gillar att se när de vinglar runt på stegar...De skulle bara titta och planera sa de. Resultatet av den planeringen kommer som följer....



image80
Mamma gillar lite spänning i tillvaron...... Helt rak stege och så bara nudda trädet med ena kanten.

image81
Observera att det är bara "säkerhetslinor" till trädet...inte på arboristerna

image84
Så var den oxå nere! Hoppas att han inte stod på stegen när grenen föll....

image83
En gren kvar bara...

Å så dagens Lindström:
image85

Kommentarer
Postat av: Sara & Sudden

Tack för grattiset!! Hur visste du det??? Djungeltrumman är snabb ibland... ;-) Snart får vi väl konkurrens i spåren av Vittra, härligt att höra att hon är på gång! Har ni inte lust att komma till Fulltofta och spåra med oss på söndag (se frk:s hemsida)?

2007-09-07 @ 14:36:50
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia

Vilka arborister till föräldrar du har! Vad snälla dom är. Synd på ditt fina träd bara...

2007-09-09 @ 10:04:44

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0