Bröllop

I lördags var vi uppe tidigt då det skulle hinnas med en del. Hundarna fick sin skogsrunda redan klockan 8! Det är de verkligen inte vana vid. Vi var ute och rastade dem tillsammans med mamma och Tees. Sen skulle hundarna iväg på hundpensionat över helgen. Shiva och Vittra sprang glatt in i pensionatet tillsammans med ägaren och Tees. Mina hade varit där en gång tidigare men det var första gången för Tees. Det känns alltid lite i hjärtat när man åker hem utan hundar men det var nödvändigt denna helg. Därefter skulle jag till frissan och klippa mig och efter det fixa lunch till mig och Nisse. Sen gav vi oss iväg till Vittsjö och bröllop. Det var min kusin Anette och Kalle som skulle sluta leva i synd och deras tre barn var brudnäbbar. Heter det brudnäbb även för pojkarna förresten?

image94

Det var lite kallt och blåsigt men regnet höll uppe som tur var.

image95
Kusin Anette och Ellen

Därefter var det hästtransport till Verum där festen skulle stå för brudparet och busstransport till gästerna.

image96

Festen bestod av mycket god mat i stora mängder och drycken flödade lika generöst. Talen avlöste varandra som sig bör och där var både levande och inspelad musik. Vi bjöds till och med på lite underhållning - till vissa delar planerad och annan mer oplanerad ;-) Har dock lovat att inte publicera några bilder därifrån. =) Mamma har "hotat" att inte följa de löftena...

Sen blev vi bussade hem och jag släckte väl lampan framåt fyratiden. DÅ var jag glad att veta att inte hundarna skulle väcka mig vid sju. Jag vaknade inte förrän telefonen ringde vid halv tolv dagen efter...å dagen efter var det verkligen. Det blev en lugn dag i soffan och hundarna hämtades hem framåt  eftermiddagen. Vi fick dessutom kika på 4 st 3 månaders springer spanielvalpar och de var HUR söta som helst. Ett tag övervägde jag nästan att åka hem med en av hanarna *ler* Får skylla på bakfyllan.

Dagens Lindström är en av mina personliga favoriter - om än kanske lite väl ekivok...

image97
Jag skrek rakt ut när jag hittade den ;-) Förstår inte varför Nisse brukar undra om jag fortfarande är "obemannad"

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad mysigt med bröllop!!! vilken tur de hade med vädret....det kommer kanske fler bröllop längre fram *ler*.... själv har vi slitit som attans denna helgen för att hägna in hos Marie och Tonie kolla bilderna på mia med släggan i högsta hugg på min blogg. Ha de gött vi ses och hörs

2007-09-17 @ 15:21:29
Postat av: Sara

Aha, det var SÅ ni träffades... ;-)

2007-09-17 @ 20:57:04
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Carina

he he - jaa....heta linjen! =)

2007-09-17 @ 20:59:38
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0