Veckans träningar

Nu börjar viltspårkursen gå mot sitt slut. Vi har två gånger till plus "avslutningsprovet" då de skall få gå ett spår som legat lite längre än tidigare. Vittra tycker det är jättekul att spåra men vimsar fortfarande lite. Hon kommer dock alltid tillbaka till spåret och hittar alltid sin klöv. Men jag håller alldeles för kort lina så jag styr nog henne mycket... Hon behöver nog likväl mogna lite mer innan det går att ens tänka på att starta henne på anlagstestet. Men hon är ju inte så gammal ännu.

På brukshundklubben går det bättre och bättre. Hon lär sig snabbt nya moment och tycker det mesta nya är kul. Gå linförighet är dock tråkigt...då går hon mest och hänger. Men hoppet som var så läskigt i början är nog favoriten nu. Stannande under gång lärde hon sig vad det går ut på under en kväll. Igår när vi skulle göra det för andra gången gjorde hon det automatiskt. Inte med tävlingsprecision men hon visade tydligt att hon fattat. Jag måste erkänna att jag inte tränar mycket lydnad mellan kurserna men vardagslydnad där många kommandon ingår tränar vi så klart. Sitta, ligga kvar, stanna och inkallning tränas ju varje dag. Fotgåendet tränas ju desto sämre. Jag går ju nästan aldrig med hundarna i koppel.


Dagens Lindström:

image120


Kommentarer
Postat av: Malin,Oscar o snart Zolo

Om Vittra behöver mogna innan hon kan gå anlag vad skall då Oscar göra som vimsar han med, han får bli pensionär först *hihi* Han har ju iof inte spårat så mycket innan han kom till mig, tror jag iaf så det är kankse inte så konstigt, idag blir det dock nya tag med spårandet så han är trött när Zolo kommer hem imorgon.

Det kanske blir en lydnadshund av Vittra istället, det är nog bara matte som måste göra linförigheten lite roligare, kanske men o andra sidan hur kul e den egentligen??

HA en trevlig helg.

2007-10-12 @ 09:27:48
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Maria & Meia

Är impad över allt ni hinner med, du och vovvarna. Verkar som om Vittra har en hel del innanför pannbenet, skönt att hon kan använda sin intelligens till saker som du också uppskattar ibland :)

2007-10-12 @ 11:03:29
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Mia

Nämen, tränar du inte fot varje dag??? Det trodde jag var din favorit ju... Själv har jag tränat apportering på min lunchrast idag, praktiskt när ens kollega har en labbe...
Roligt det går bra med Vittra på lydnadsplanen! Hopp över hinder är ju jättebra att kunna, för det är ju väldigt likt hopp över kompostgaller, hm hm.. Trevlig helg! Nu ska jag dricka klart mitt goda röda vin som jag fått av the Nilssonsfamily! Ha de!

2007-10-12 @ 19:13:57
Postat av: Carina

Jo det var väl fel gren att träna på....har ju iofs försökt med "stanna kvar" oxå =) Men men... Nu har jag dock införskaffat en bur till, till slut. Så nu har Guantanamo-basen både cell 1 och 2 - båda isoleringsceller =) Men det känns rätt okey faktiskt. Det känns lugnare redan ikväll bara av att veta... Vittra är dock lite hängig av sin mage -igen. 10 "stulna" rökta grisknorrar igår var inte bra för hennes mage. Hoppas att det har hjälpt med "svält" och kokt ris ikväll.

2007-10-12 @ 21:42:23
URL: http://här
Postat av: hannah å sussi

va heter hunden i mitten överst på sidan? den verkar de va fart i!! xD

2007-10-12 @ 22:07:06
Postat av: Svempa

Tjaba! Leget i södern dåra?
I Fjollträsk ere bra vettu.
Vintips: testa "Ch. la Tour de by" på halvflarra, riktigt mogen och kraftfull fransos, perfa till höstens vilt.
Hare bra!/Svempa

ps halvflarrerna mognar snabbare än hel, därför bör ni inte dricka helorna än, utan ligga på dem minst 1 år

2007-10-13 @ 18:27:06
Postat av: Sara

Måste tipsa dig om en helbra blogg: http://blogg.lifeofleif.com/
Det finns ingen ände på vilka problem en liten jycke kan ha...

2007-10-14 @ 13:07:35
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0