Lata dagar och viltspår

Nu har vi varit ordentligt lata ett tag. Men jag tror att både jag och hundarna behöver det ibland. Framför allt eftersom jag undrar lite hur Vittra fungerar. Hon blir kanske för stressad om det händer allt för mycket. Idag var vi i alla fall ute och spårade tillsammans med Tees. Jag var ute och la tre spår på Åhusfältet och sen fick de ligga i 2½ timme. Vittra fick börja med det svåraste först. Hon har verkligen fattat det! Nu börjar hon springa för fort så jag hinner inte med. Tidigare så var det mest när hon snurrade som hon var lite exalterad. Men nu trodde hon det var racerlopp i lina och hon låg exakt i spårkärnan. Jag har aldrig behövt hålla in henne fartmässigt tidigare när hon varit rätt i spår så hon blev lite osäker när jag försökte hålla in henne. Men det fungerade bra.

Shiva är betydligt lugnare och har känts säker från första spåret. Hon kan nog snart gå anlagstest. Hon är så ljuvlig när hon kommer och lämnar av klöven oxå utan någon uppmaning. Jag får övertala henne lite att behålla den så hon får "malla sig lite" med den.

Tees var helt vild idag! :-) Mamma hade inte en chans att hålla tillbaka henne ibland. Tees första spår gick kanon och hon var väldigt spårnoga. Men hon är ivrig så hon nästan tjuter innan hon får komma igång. Sen när vi började återanvända spåren gick det lite för fort. (alla fick ett 1:a spår, ett 2:a spår och ett 3:e spår) Tees drog ifrån så mamma tappade taget men hon låg som en slickad huggorm i spåret och det såg ut som hon gick efter snitslarna. Tees var framme några minuter innan mamma. ;-) När hon var helt färdig och Shiva skulle gå sitt sista spår hör jag hur mamma börjar vissla i pipan helt hysteriskt. Jag visste inte om det var Tees eller Vittra eller båda som var lösa. När jag vände mig om i spåret såg jag något vitt hoppandes mot oss och förstod att det var "den lille vite". Tees gick alltså fyra spår idag. Två i lina MED mamma, ett i lina UTAN mamma och ett lös med kopplet hängandes efter sig *skrattar* Ja man får ju vara glad att Shiva hann till klöven först ;-)

Såg att Kia "stulit" Vittras-BIR bild från bloggen till sin hemsida *flinar* Vassego´.

Dagens Lindström:

image143

Kommentarer
Postat av: Kia

Frågade inte ens.
Ska jag skämmas?????
Kia

2007-10-23 @ 22:23:53
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Carina

*skrattar* Nääe. Blev bara lite ställd när jag kom in på din hemsida. Fattade inte först hur den kunde vara där då jag inte skickat den till dig :-) Men det är ju enkelt att spara härifrån. Jag är ju lite seg i knoppen för tillfället. (typ sen 8 månader ;-)

2007-10-23 @ 22:36:58
URL: http://här
Postat av: Mia

Lilla Tees då... men det är ju inget snack om saken att hon tycker det är kul att spåra! Snart dags för anlagstest!

2007-10-24 @ 08:34:17
Postat av: Malin o Oscar

Det där med bromsa i spåret känner jag igen, och det är inte lätta att komma ifrån.

HAr lagt upp en ny strategi att jag skall lägga kora spår ofta så att det inte blir så himla kul varje gång utan det skall bli mer rutinmässigt.

Men ni är ju helt klart redo för anlaget snart och det kommer att gå galant när ni går det!!!

KRAM på er

2007-10-24 @ 09:35:02
URL: http://heyjoe.webblogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0