Jag är så GLAD!

Vissa morgnar är bättre än andra! Idag är en sådan. Dels för att Vittra har sovit heeela natten utan ett pip! Jag trodde att vi skulle få en hemsk natt i natt då jag var lat igår och hundarna var inte utanför tomten. Jag funderar lite på vad det står för. Är Vittra överstimulerad? När hon är välrastad, varit på träning etc så har hon hållit låda men när hon inte fått göra någonting sov hon gott? Tål att funderas på. I vilket fall som helst så sov både hon och jag gott så jag känner mig utvilad. Vi skall strax iväg på utställning så jag tog en underbar morgonpromenad i rimfrosten då Shiva får vara hemma idag. Kändes bäst att rasta dem då och så tog jag även med mig ett par dummy för att ytterligare göra att även Shiva fick något kul idag.

image146

Jag har ju haft lite problem att få Vittra att lämna av snyggt då hon böjer bort huvudet alternativt sätter sig med ryggen emot mig. Jag har ju haft lite göra med att försöka knäcka den nöten. Idag fixade jag det! Jag klappade mig på bröstet som jag brukar göra på Bhkl när det är "hopp och lek" och Vittra kommer upp med dummyn i ansiktet på mig! Ääääntligen ett genombrott! Det blev en puss och kramfest utan dess like. Jag provade en gång till och det fungerade lika bra. Sen vågade jag inte mer. Men detta är kanske en början på det jag vill åstadkomma. "Jag är sååå glad... "*nynnar*

image147
Det rök riktigt om deras andedräkter. Vilken ljuvlig morgon även om det var kallt.

Ska strax iväg till utställningen. Det är ju bara en träningsutställning så resultatet kan kvitta - framför allt idag ;-)

Fortsättning:
Det var ingen större konkurrens på utställningen utan där var bara en ung hane som gick i klassen under Vittra. Han såg trevlig ut men hade ett dåligt kors så han fick inget Hp. Vittra var själv i sin klass och fick hyfsad kritik:

Fin 9  månaders tik av utm modell. Fin hals & rygg. Ok vinklad fram. Bra kropp för åldern. Välvinklat bakställ med en fin svans som hon bär väl. Ok huvud med lite knappt bett. I fin päls. Välvisad.

Vittra fick Hp och blev BIR Valp. Hon räknades konstigt nog till Valp 9-12 månader ?!?!? Sen skulle det ta drygt tre timmar till finalerna så vi åkte hem och gick en skön skogsrunda med Mia och Viggo i Olahus istället. Vi la ett sök till dem efter rundan och det fungerade hyfsat. Matte ser fram emot en lugn eftermiddag :-)


image147

Att matte måste spöka ut mig såhär....


Dagens Lindström:

image150



Kommentarer
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Ja det där med överstimulering tål att tänkas på aldrig lätt att hitta rätt nivå eftersom hundarna är så olika, vissa klarar hur mycket som helst och vissa lite mindre.

Vad roligt med ett genombrott, det är liksom det som gör träningen så rolig och att man inte ger upp, förstår verkligen din känsla. Jättehärligt för er.

Lycka till på utställningen idag!

2007-10-20 @ 10:19:13
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Sara

Härligt att ni börjat hitta rätt vad gäller Vittras avlänmningar! Och att ni har fått sova inatt! (Vilket dock inte jag har fått) Lycka till på utställningen - det är bra med träningsutställningar för går det bra kan man glädjas över det och går det dåligt så spelade det i alla fall ingen roll!

2007-10-20 @ 12:59:30
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia

Vilken tjusig rosett!
Viggo och jag bara vilar och vilar. Skönt att ta det lugnt efter en härlig promenad. Tack för sällskapet idag också!

2007-10-20 @ 16:24:15
Postat av: Maria & Meia

Vilken underbar morgon ni verkar ha haft, både vädermässigt och träningsmässigt! Kan verkligen sakna den svenska hösten, även fast den holländska går an de dagar det inte regnar. Såg ordet "Välvisad" på utställningskritiken. Det är bara att gratulera till en toppendag och önska att ni får ännu en tyst natt.

2007-10-20 @ 21:18:25
URL: http://www.eng-johnsson.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0