Inget nytt på västfronten

I helgen har det inte varit några direkta hundaktiviteter. Bara promenader och lite enkla dummysök idag för att aktivera hjärnorna lite. Men utan någon större eftertanke och mening. Men jag hade båda med och la några dummy bakom mig vart efter vi promenerade. Jag band upp Vittra när Shiva skulle apportera och Shiva fick sitta lös när Vittra jobbade. De är väldigt olika när de jobbar. Båda är rätt "heta" men sen slutar alla likheter. Vittra har ett mycket noggrant närsök. Hon går mycket metodiskt tillväga och lämnar inte ett område förrän hon är helt säker på att där är tomt. Det är jättebra och lovar gott för framtiden! Shiva är ju mer erfaren givetvis men ser "slarvigare" ut när hon söker. Det ser ut som hon "skumläser" ett område först. Sen har hon givetvis en fenomenalt säker näsa så hon missar sällan något. Men det ser nonchalantare ut. Sen kommer Shiva alltid sprudlande glatt och ödmjukt in med allting och har alltid gjort. Hon verkligen njuter av att få lämna saker till mig. Man ser det tydligt till och med på bilden när hon kommer in med klöven under inlägget "Brukshundklubben och viltspår" på bilden ovanför min rumpa =) - även om själva bilden är väldigt dålig. Vittra däremot *vill ha sälv*. Hon kommer snabbt in mot mig men vill springa förbi mig, alternativt lägga sig ner och gnaga på dummyn. Hon är tillräckligt mjuk för att lyda när hon blir tillrättavisad och kommer in på kommando. Men alltid med huvudet bortvänt tyvärr. Hur jag än försöker "locka" och "lura" henne så "bjuder" hon aldrig den till mig. Får nog prova med att träna att sitta och "hålla fast" saker inomhus och se om det blir bättre.

Annars har helgen mest bestått i att få in digital TV. Jag har skaffat det via bredbandet och det hade sina nackdelar då datorn och första inkomna jack är i köket och TV:n är i storarummet ca 25-30 meter bort... iaf via alla lister och dörrfoder. Min borrmaskin klarar inte av att borra genom väggar så pappa fick komma och hjälpa mig att borra genom ena väggen. När jag skulle klamra kabeln i köket fick jag riktigt panik när jag såg hur det såg ut ovanpå mina köksskåp... skura skura skura... *urk*

Dagens Lindström:
image117

Kommentarer
Postat av: Sara

Visst är det kul att ha två hundar med helt olika arbetssätt - och för övrigt också olika beteenden till vardags! Man lär sig att uppskatta somliga saker hos den ene och andra hos den andre, men inte sällan önskar man sig en liten mix mellan de båda...

2007-10-07 @ 22:48:25
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0