Fulltofta i höstskrud!

Jag älskar hösten!!! Det var så vackert idag att det var ett nöje att köra iväg till skogen i morse. Det är så vackra färger i naturen och jag gillar att se löven blåsa omkring på vägen. Det luktar så gott i skogen och man kan röra sig utan att svettas. =) Jag har alltid älskat hösten mest av våra årstider - men gillar så klart att vi har 4 stycken olika att se framemot. Men hösten är bäst! 

image123

Idag var det blodspår igen. Onsdagskvällarna börjar bli så mörka så vi har tagit en söndag till hjälp för att få mer ljus. Vi var på en helt annan plats idag oxå vilket var riktigt kul. Det behövs träna i olika terränger. Här var det inte bara öppen skog med stora träd utan mycket snår och ris oxå. Kul! Jag hade båda hundarna med mig och la även ett spår till Shiva ute på ett fält.

image122

Vittras gick i ett mer backigt och lite snårigare parti. Jag hade gett mig den på att jag skulle låta henne spåra i full lina idag och absolut inte styra henne. Jag var riktigt duktig faktiskt. Men det är svårt att släppa taget. Men Vittra spårade riktigt bra. Hon snurrade en del - och snurrade in sig en del men återkom alltid till spåret. I ena vinkeln var det tufft men efter en del snirklande så var hon tillbaka. Shiva tog spåret på ängen hyfsat. Det blåste en del så hennes spårbörjan var tuff. Men när hon väl hittat kärnan gick det som tåget. Efter spåren lät jag dem apportera några dummyer så vi får det riktigt skönt i eftermiddag ;-)

image124


Annars är det rätt lugnt på hemmafronten numera. Jag har äääntligen tagit mig i kragen och köpt en bur till.. Så nu  har Guantanamo-basen både cell 1 och cell 2 - båda isoleringsceller. 


image125


Lugnet la sig redan första kvällen - enda oron var att Vittra skulle behöva "göra" i buren på natten då hon var dålig i magen igen. Men jag var uppe en gång på natten men det var lugnt. Första natten pep hon lite grand men slutade direkt när jag sa till. I natt tog det lite längre tid att tystna. Men hon kommer väl in i det. Det har fått bli lite ommöblering i köket nu för att burarna skall få plats. Hundsängen - som är en gammal barnsäng - stod innan där burarna är nu och måste nog tas bort. Men än så länge får den stå här bredvid datorn och Shiva använder den direkt på nya platsen.

image126


Vittra ligger som vanligt bakom mig när jag bloggar och vaktar sitt hål i väggen. Man får väl vara glad att hon nöjer sig med ETT hål och inte som comhems tre hål i väggen...

image121


Men när Shiva flyttade sig från sängen övertogs den av....

image128

Dagens Lindström är riktat till Sara...

image127

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ang Lindström, jag bara väntar att Tees skall göra likadant, vad gör Timo då? Som tur är har vi grind till ovanvåningen.

2007-10-14 @ 16:07:39
Postat av: Mia

Det var den häftigaste hundsäng jag någonsin sett! Gör dig inte av med den, det är ju fräckt att jyckarna har en egen säng! Viggo har "bara" en egen hundsoffa och en hemmasnickrad säng, så vi blir avundsjuka. Håller med dig om hösten! Synd att du var upptagen i lördags, men det kommer fler gånger!
Ha de bra!

2007-10-14 @ 18:41:48
Postat av: Carina

Min lillasyrra har sovit i den och så även hennes son. Pappa tycker att det är ett helgerån att hundarna har den nu ;-) Vittra har tyvärr gnagt lite på den men det är ju inte i riskzonen mer. Den får dock inte riktigt plats här längre men den får stå där så länge...

2007-10-14 @ 20:05:57
URL: http://här
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Visst är hösten härlig. Ser ut som om ni hade en fin dag i Fulltofta. Är det Bigge och Linne som sitter brevid Kia??? De ser ju så stora ut eller är det för jag har en liten här kankse!?!?!?

Sängen är ju skitcool. Hoppas nu att det går bättre när tjejerna har fått varsin "cell"

Kram på er

2007-10-14 @ 20:48:36
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Sara

Ja, precis så har vi det här hemma!!! ;-) Inte ska väl hundarna diskrimineras?

Håller för övrigt med övriga om att barnsängen verkligen är jättefin! Den måste du förstås behålla!

2007-10-15 @ 16:36:50
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0