Brukshundklubben igen

Nu var det näst sista gången det var kurs på bhkl. *pust* Ska bli skönt när den är slut faktiskt. I kväll protesterade jag (igen) när vi för femte kvällen skulle träna "sättande under gång" Vet i f_n var hon hittat det momentet. Tycker det blir snurrigt med det ovanpå "ställandet" och "läggandet" under gång. När jag har ifrågasatt det sa "den tanten" att det kom i lydnadsklass III. Jag har aldrig hört talas om det. Men det råder lite upprorstämning där. Ska bli kul när man får lappen med utvärderingen *flinar och gnuggar händerna*

Teba har meddelat att de tar tillbaka buren och jag får pengarna tillbaka. Det känns ju bra. Men Gunnel ville inte sälja en bur till, till Vittra ;-) Inte en sån iaf. Men Vittra ligger i min gamla bur som är mycket gedignare och det fungerar. Får köpa en ny till Shiva någon annanstans :-)

Dagens Lindström

image145

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sättande under gång är med i dum-dumrutan. Håller med om att det är knasigt att träna in det nu, det är nog med läggande och ställande.

2007-10-25 @ 23:10:15
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Sara

Ja, i trean finns det där med sättande under gång, men det känns väl som att det räcker att börja träna på det den dagen... Knasiga typer på din kurs!

Så bra att Teba tar tillbaka buren! Det förvånar mig dock inte att de inte vill sälja fler till Vittra...

2007-10-26 @ 12:39:35
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia

Hm, jag tycker att Viggo har det tillräckligt klurigt ändå med ställande alt. läggande, onödigt dumt att blanda in sättandet också.... konstigt. Skönt att du inte köper allt, Carina.
Och på tal om att köpa... hoppas att du snart hittar en passande utbrytningsbar bur. VI hörs!

2007-10-26 @ 23:48:07
Postat av: Carina

Vad Vittra anbelangar så är de flesta burar utbrytningsbara ;-) Skämt å sidå. Min gamla bur är mer stabil och har hållt hittills. Den garantin har dessutom gått ut för tio år sen :-)

2007-10-27 @ 00:09:48
Postat av: Mia

Klockan var mycket när jag skrev sist... jag menar ju ICKE utbrytningsbar bur....

2007-10-27 @ 09:54:29
Postat av: Ia & Kelly

Sättande under gång redan!!!!!!!
Räcker det inte med att ni tränar lägande och ställande. Sättande fick Kelly testa först när vi gick påbyggnad II. Man kan tro att du går alla kurser på en gång.

2007-10-28 @ 18:43:02
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Ingela

Tur att du kunde lämna buren igen sura pengar annars, den där brukshundklubben verkar ju lite konstig tur att man inte gått där....vi har gått på Rogers hundskola han är jättebra det är visserligen utanför Eslöv så kanske lite långt för er.Hoppas att det går bättre med Vittra nu och att lugn råder.......

2007-10-28 @ 21:27:26

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0