Bhkl och spårkurs

Onsdagar betyder spårkurs i Fulltofta och torsdagar brukshundklubben. I Fulltofta gick det mycket bra. Vi skulle ha en vinkel och skulle lägga spåren till varandra. Vittra fick nog koncentrera sig mer när där inte var något "mattespår" och hon låg mer "rätt i spåret" och det blev inte så mycket snurrande som hon brukar göra. Jag borde dock lita mer på hunden som sagt då jag vid ett tillfälle såg grannspårets  snitslar och tyckte Vittra var på väg mot tokigt håll. Men hon hade ju rätt så klart. Jag måste lära mig att ge henne mer förtroende och dessutom mer lina då jag håller henne alldeles för kort. Något att tänka på i veckan.

Brukshundklubben gick så där bara. Vittra var ovanligt stökig och ville inte alls hålla någon kontakt. Hon blev dessutom trött fort. Kan bero på att hon är lite dålig i magen och har gjort inne ett par dagar - som säkert har  samband med att hon satt i sig en gipsvägg och lite annat smått och gott. Men nu har matte varit och handlat på TVÅ byggshoppar så  snart kanske jag hittar hundarna på samma ställe som jag lämnat dem när jag kommer hemfrån jobbet?


image116

Kommentarer
Postat av: Malin o Oscar

Att det skall vara sååå svårt att lite på hunden, har själv samma problem, vi e ju korkade för de har ju MYCKET bättre luktsinne än vad vi har:)
Hoppas att det grå bra med projektet "lämna och komma hem till hundarna på samma ställe" Vet hur det är.

2007-10-05 @ 13:59:09
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: kia

Är lite nyfiken på vad som inhandlades på byggshopen!!!!!!!!!!!!!
Kia

2007-10-05 @ 15:18:14
Postat av: Carina

Hammare och basebollträ! =) Nej inte riktigt. Lät bli spikklubban oxå. Inhandlade två kabinhakar, inplastad stålvajer och fyra fästen till vajern. Detta till att fästa kompostgrindarna i "väggen" då det gamla fästet gått sönder. Inhandlade även starkare "buntband" (stripes) som skall vara mellan gallerna. Shiva har nämligen kommit på en teknik som gör att hon delar sektionerna lätt som en plätt. (hade gröna plastmojänger där tidigare) Tror dock att Shiva får bo i buren några dagar innan hon får vara i inhägnaden. Funderar nästan på livstidsstraff =)

2007-10-05 @ 18:50:38
URL: http://här
Postat av: Sara

Gipsvägg, som är så gott... Det är ju roligt med intelligenta hundar, men vissa gränser för deras påhittighet önskar man ju ändå att det finns! Kanske ska du kolla lite på hur Guantanamofångarna hålls inlåsta, de verkar ju inte fly hur som helst!?

2007-10-06 @ 11:51:25
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Tessie

Tjena!!!
Min matte och Husse är lika taskiga mot mig när de åker hemma i från utan mig, jag fattar ingenting, jag hade jätte kul när jag åt upp mattes vägg i köket som hon precis tapserat om, matte var inte att leka med då ska jag bara tala om, Husse fick nästan hålla fast henne för annars hade jag nog fått en toffla i ändan.....Min uppfödare Tonie försökte trösta matte med att det går över man ska bara stå ut i 3 år innan det ändrar sig, tror ni matte blev tröstad? Knappast!!!Nu har dock matte kommit på att om jag får min tratt på mig som jag fick när jag hade opererats så kan jag inte komma till att bita sönder saker så nu går jag med tratt istället. Kramar till alla er Flattar som har lika taskiga mattar och hussar som jag.

2007-10-07 @ 19:34:04
Postat av: Shiva & Vittra

Det verkar som flatte-mattar är väldigt konstiga tycker vi. Tips om Guantanamo-läger, trattar och annan tortyr. Vår egen matte är inte ett dugg bättre. Hon låser in oss i en liten hage när vi ändå äger ett helt hus?!?! Vi kan väl få smaka på våra väggar om och när vi vill?? Matte ska vara glad för att hon får bo med oss! Men vi vill flytta snart om hon inte blir snällare och förståndigare.

2007-10-07 @ 21:20:02
URL: http://här

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0