Arkelstorp och "vatten - stan är full av vatten...."

image132

Igår och idag var vi ute med Mia och Viggo i skogen. En helt underbar skogsrunda med blandad natur. Kohagar, tät granskog, blandlövskog och så min favorit - bokskog! Underbart med en så omväxlande runda. Den gick på väldigt växlande underlag oxå. Ibland över ängar, på skogsstigar, grusväg, en väl underhållen grusgång (bättre skött än min garageuppfart!) tjock mossbelagd mark som gjorde en helt ljudlös gång och i snårigare partier som jag inte förstod hur Mia hittade vägen i överhuvudtaget. Häftigt!

image133

Hundarna njöt och Viggo fick visa tjejerna "sin" skog. Igår glömde jag  tyvärr min kamera och då var det underbart väder men det blev några bilder idag trots lite regn.

image134

På kvällen gav jag hundarna mat vid sex tiden som vanligt. När de hade ätit upp ute i köket så började det efter ett tag låta konstigt ute ifrån köket. Det lät som om något sprang omkring ute i hundarnas matskålar?!?! Vittra var ute och kollade flera gånger och kom in till mig i storarummet flera gånger och såg konstig ut. Min första tanke var möss... Men när jag gick ut i köket igen (typ en kvart efter jag gett dem mat) så flödade köksgolvet av vatten! Det droppade från taket!!

image135

Jag sprang upp i badrummet och där hade en duschslang hamnat på golvet och låg och droppade. Det flödade av vatten överallt. Jag hade inte varit i badrummet på 6-7 timmar. Det blev ett evigt torkande. När där var torrt så gick jag ner i köket och satte ut alla hundskålar och en stekpanna för att få det mesta av dropparna i dem. Sen blev det att torka igen. Jag tror att det droppade i 3-4 timmar.

image136

Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont? :-) Jag skulle nog inte tänkt de där elaka tankarna tidigare idag om "bildåren" som körde om mig. Han hade nog något viktigt ärende. =)

image137
Dripp dropp dripp dropp. "Vatten - stan är full av vatten - och härom natten...." *sjunger* (Robban Broberg)

Dagens Lindström:

image138

Kommentarer
Postat av: Timo

hoppas att den automatiska bevattningen i köket har upphört, annars får du kalla på en expert på området(jag) hälsningar fajjen

2007-10-17 @ 21:40:58
Postat av: Mia

Skickligt att du lyckades fånga alla tre samtidigt på någon bild. Men vilket hemskt gap Viggo har på den ena bilden... hoppas han inte fick tag i stackars Vittra.
Inte kul med din vattenläcka. Men hundarna trivs väl nu med en liten pöl i köket, de var ju väldigt glada i alla pölar de hittade hos mig... Viggo luktar inte gott ikväll...
Kul att promenera med dig i dagarna två - det gör vi om!!

2007-10-17 @ 22:09:39

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0